Avsnitt 33


-       Jag behövde inte välja någon. Ödet hade redan bestämt att jag skulle träffa dig. Du är den vackraste tjej i hela världen i mina ögon. Inte bara på utsidan, utan även på insidan. Du förstår inte hur mycket jag älskar dig!

-       Åh Justin… jag älskar dig med! Mer än allt annat. Och tack, tack för att du tog mig hit, för låten och ja, allt!

-       Det är du värd älskning, det är du värd…

 

Justin skjutsade hem mig och sa att han skulle hämta mig och Jenny klockan sju ikväll. Jag kysste honom och gick in i huset. I köket satt mamma och såg ut att ha väntat på mig.

-       Hej vad gör du hemma? Frågade jag förvånat.

-       Det var ganska lugnt på jobbet så jag fick gå lite tidigare. Sa mamma och kramade om mig. Var har du varit?

-       Med Justin… han envisades om att jag skulle följa med honom till parken och han hade packat med frukost. Det var jättemysigt.

-       Åh vad gulligt av honom!

Jag nickade instämmande och log.

-       Var är Jenny?

-       Hon ligger ute och solar men jag tror att hon sover.

Jag kollade ut på altanen och där låg Jenny mycket riktigt i sin bikini och sov som en stock.

-       Du Chloé? Sa mamma bakom mig.

-       Ja vad är det? Frågade jag och vände mig om.

Hon såg allvarlig ut och jag blev direkt orolig.

-       Jag skulle vilja prata om dig om en sak, sa mamma och klappade på stolen bredvid sig.

Jag satte mig motvilligt ner och tittade på henne.

-       Har jag gjort något? Frågade jag nervöst.

-       Nej, eller det är faktiskt det jag ville prata med dig om. Det handlar om dig och Justin… ni har ju omgåtts ett tag nu och han verkar verkligen som en riktigt gullig kille.

Jag log och väntade på fortsättningen.

-       Jag tänkte bara, eftersom jag et att ni har sovit över en del och så, har ni…?

Jag flög upp från stolen.

-       MAMMA! Nej det har vi INTE!

-       Ta det lugnt Chloé, sätt dig. Även om ni kanske inte har gjort det ännu, så vill jag bara att du ska veta att…

-       Mamma, snälla! Måste vi verklien prata om det här? Har vi inte redan haft det här samtalet? Gnällde jag.

-       Jo, men det var när du var tolv gumman. Jag tror att det är lite mer aktuellt nu…

Jag suckade.

-       Jag gillar inte heller att ha det här samtalet, men jag är mamma och måste.

-       Men jag behöver inte veta något mer! Jag tror jag vet det måsta.

-       Jaja, men lova bara att när ni har… sex, lova mig för guds skull att du skyddar dig.

-       JAA mamma! Tror du att jag är sugen på bli gravid nu eller? Utbrast jag och kände att jag var röd om kinderna.

-       Nej, det hoppas jag inte. Men jag vill bara att du ska vara försiktig, för det kan vara lätt att glömma när man väl är där…

-       Okej, tack! Det räcker, jag förstår! Jag lovar att vi ska.. skydda oss. Kul att prata med dig mamma, hejdå! Sa jag och pussade henne på kinden och innan hon hann protestera sprang jag upp till mitt rum. Jag bytte snabbt om till bikini och gick ut till poolen där Jenny nyss hade vaknat.

-       Vad var det där om? Frågad hon nyfiket och kollade mot huset.

-       Vad? Frågade jag förvirrat.

-       Jag skulle gå och hämta ett glas vatten i köket, men du och din mamma verkade han en allvarlig diskussion.

-       Usch jag vill inte ens prata om det!

-       Du kan berätta allt för mig. Så ja, vad var det nu som hände? Berätta för tant Jenny.

Jag fnittrade.

-       Ehm… THE Talk var det som hände om du förstår vad jag menar?

-       Ooooh jag förstår! Mamma har också haft det med mig, fast det var flera år sedan.

-       Samma här! Utbrast jag. Men tydligen tyckte mamma att det var mer aktuellt nu.

-       Jag förstår henne! Skrattade Jenny.

-       JENNY! Skrek jag och slog till henne på skoj.

-       Är du SÄKER på att ni inte har gjort det?

-       Nej du vet, jag skulle nog glömma det bara sådär.

-       Men ni har varit nära? Erkänn!

-       Ehm… ja, jag antar det. Sa jag och rodnade.

-       Åhh jag är såååååå avundsjuk! Jag vill också ha en pojkvän som jag kan göra sådana saker med!

-       Haha ja det är faktiskt ganska underbart, fnittrade jag. Fast vi har ju faktist inte gjort Det ännu… tänk om han inte är bra! Skrattade jag.

-       Chloé, det är Justin Bieber vi pratar om! Han är bra på allt, tro mig!

-       Du har nog rätt. Det väntas bara att se…


Hello! Har en jobbig vecka kvar i skolan, sen ska jag försöka uppdatera oftare! I gentjänst får ni kommentera mer;) Och ville bara påpeka: 33 avsnitt??! Gaanska mycket från att bara skicka första kapitlet till en kompis i Facebook-chatten på skoj... haha!

Kommentarer
Postat av: emma andersson

skriv mer snälla !!!

2011-05-22 @ 14:17:01
Postat av: Jossan !

ÄLSKAR !!! började läsa din novell precis och kommer att fortsätta! rikigt bra är den! <3<3<3<3<3

2011-05-22 @ 14:42:49
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-22 @ 15:35:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

2011-05-22 @ 15:44:38
Postat av: Rebecca<3

Skriv mer!!!!! Älskar den!!! <3 ♥ :)

2011-05-22 @ 15:45:27
Postat av: Sabbe :).

Grymt bra! :D mer!!

2011-05-22 @ 16:35:27
Postat av: Filippa

mer, mer, MMMEEEERRRRR!!!!!!!! loooovvvveeee itttttt <3

2011-05-22 @ 18:50:26
URL: http://http:/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-22 @ 19:04:37
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Olivia

Skriv mer ...!

2011-05-22 @ 21:13:26
URL: http://itsmydesterny.blogg.se/
Postat av: Olivia

Skriv mer ...!

2011-05-22 @ 21:14:41
Postat av: Sara

Mer!! :)

2011-05-22 @ 22:24:06
URL: http://everythingihave.blogg.se/
Postat av: ann-louise

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLSSSSSSSSSSSKKKKKKKKAAAAAAARRRRRRRRR!!!!!!!

2011-05-23 @ 16:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0