Avsnitt 32

Baby med Justin Bieber. Jenny höjde volymen och båda två dansade och sjöng med.

-       Haha tänk om Justin skulle se oss nu! Skrattade jag.

Resten av bilturen var lika rolig. Vi lyssnade på musik, pratade och åt godis som vi hade köpt på en kiosk på vägen. När vi kom hem var klockan mycket. Jag borstade tänderna, sminkade av mig och bytte om till pyjamas. Direkt efter att jag föll ner på sängen så somnade jag.

 

Chloé:

-       CHLOÉ!!

Jag vaknade med ett ryck och gnuggade mig i ögonen.

-       Chloé!!

-       Jaa! Ropade jag irriterat.

-       Kom ner, du har besök! Ropade Jenny.

Jag tittade på klockan som visade halv tolv! Oj, jag måste verkligen ha varit trött igår. Jag tvingade mig upp ur sängen och med tofflor på fötterna tassade jag ner för trappan. Från hallen hörde jag en killröst.

-       Justin? Vad gör du här? Frågade jag förvånat.

-       God morgon sömntuta, skrattade han och pussade mig på kinden. Har du sovit gott?

-       Jadå, tack för väckningen!

-       Haha varsegod, flinade han. Sugen på frukost? Frågade Justin och höll upp en picknickkorg.

-       Åh vad söt du är!

-       Jag vet, sa Justin och log stolt.

-       Men Jenny…?

-       Jag är säker på att hon skulle klara sig själv en stund. Sa Justin och log mot Jenny som nickade. Jag vet att vi inte kunde träffas på några dagar… men kom igen! Tror du verkligen att jag skulle klara mig i så många dagar utan dig?

-       Haha Justin då! Hon åker ju imorgon kväll! Det är ju bara två dagar kvar!

-       Två dagar är länge för mig! Snälla, 2 timmar är allt jag ber om! Bara du och jag, en mysig frukost i parken?

-       Och hur hade du tänkt dig att vi skulle vara ensamma? Utan fans eller paparazzi?

-       Du ska få se, jag vet ett ställe. Sa han hemlighetsfullt.

Jag vände mig om till Jenny som stod och log.

-       Är det okej? Frågade jag osäkert.

-       Jadå herregud! Gåå! Jag ligger vid poolen ett tag, det skadar inte att få lite solbränna innan jag åker.

-       Tack Jenny, sa jag och kramade henne. Vi ses sen!

-       Och jag kanske kan få bjuda er båda på restaurang ikväll? Som tack?

-       Gärna! Utbrast jenny innan jag hann svara.

-       Jag ska bara byta om, ge mig 5 minuter!

-       Annars kan du ju åka sådär? Föreslog Justin och flinade. Det gör inte mig något, fortsatte han och tittade på mitt korta och ganska urringade nattlinne från Victoria Secret.

-       Det tror jag säkert, men jag vill gärna inte skämma ut mig inför allmänheten. Skrattade jag och sprang upp till mitt rum. Jag bytte om till en sommrig klänning och sminkade mig lite lätt.

 

När jag kom ner för trappan stod Jenny och Justin och pratade. De verkade komma bra överens. Mamma och pappa jobbade den sista veckan innan de fick ledigt för sommaren, så de var inte hemma särskilt mycket.

-       Du är jättefin, log Justin. Även om jag föredrar din förra outfit…

-       Haha kom nu! Sa jag och tog hans hand. Hejdå Jenny!

-       Hejdå lovebirds, Ha det så kul! skrattade hon.

 

Vi kom fram till en liten äng som var omgiven av buskar och träd. I gräset växte blommor i olika färger och solen strilade genom trädkronorna.

-       Det är så vackert, flämtade jag.

-       Men inte lika vacker som du, flirtade Justin och log. Jag brukar komma hit när jag vill få lite lugn och ro. Perfekta stället för att skriva låtar! Eller ha picknick med en söt tjej, tillade han.

Jag log mot honom och satte mig ner i gräset. Han vek ut en filt och började packa upp bröd och frukt och muffins.

-       Har du gjort det här? Frågade jag imponerat.

-       Tja, jag måste erkänna att mamma hjälpte mig lite. Men det var min idé!

-       Det var en väldigt gullig idé! Mm, det ser jättegott ut, jag är jättehungrig. Som ett tecken började min mage kurra högt och vi båda tittade på varandra och skrattade.

-       Vad sägs som att äta då? Föreslog Justin.

-       Ännu en bra idé!

Vi låg där och åt i vad om kändes som en evighet och jag önskade att jag hade kunnat stanna tiden. Vi låg ner på filten och med ansiktena mot varandra och våra fingrar flätade i varandras. Plötsligt lade Justin sig över mig.

-       Jag tänkte att vi kunde fortsätta där vi slutade igår…?

-       Var det därför du tog mig hit? Frågade jag och tittade på honom. Han skrattade.

-       Nej absolut inte! Men varför inte ta vara på tillfället?

Han böjde sig ner och kysste mig. Jag kysste honom tillbaka och hans tunga letade sig in i min mun. Han snurrade runt så att jag nu låg överst. Han smekte min midja och mina höfter och ner mot min rumpa.

-       Är du seriös Justin?

Han bara hummade mot min hals och verkade helt borta.

-       Jorden anropar Justin!

-       Vad? Vadå? Sa han och tittade upp på mig med drömmande ögon.

 

Justin:

-       Hade du seriöst tänkt göra det här? Vem som helst kan komma ju!

-       Nej, det är aldrig några här…

-       Ledsen Justin, men jag tänker definitivt inte göra det för första gången mitt i en park!

-       Förlåt, jag kan bara inte motstå dig, sa jag lite generat och tittade rakt in i hennes ögon. Hennes ögon glittrade och jag rös inombords. Hon var så vacker.

-       Det är lugnt sötnos, snart! Men inte nu…, sa Chloé.

-       Jag förstår om du inte vill! Jag ska inte tvinga dig till någonting.

-       Jag vill, tro mig, jag vill! Men bara inte riktigt ännu. Jag vet inte om jag är redo, sa hon och rodnade.

-       Hey där, rodna inte! Du ska inte skämmas över att du inte är redo! Jag gillar dig lika mycket ändå, och jag lovar att vänta tills du känner dig mogen för det.

-       Tack Justin, sa hon och kysste mig mjukt.

-       Men jag vet att JAG är redo, så det bara att säga till! Skrattade jag.

-       Jag lovar! Fnissade Chloé.

 

-       Jag har en överrakning åt dig?

-       Vadå? Frågade Chloé nyfiket.

Jag tog fram min gitarr och satte mig bredvid

henne igen.

-       Jag har eh… skrivit en låt till dig. Sa jag och rodnade.

-       Skojar du med mig???! Åh vad du är söt!

Spela! Uppmanade hon.

-       Den är inte helt perfekt ännu men…

-       Sluta! Allt du gör blir perfekt! Sa hon och log.

-       Okej… den heter ”the most beautiful girl”…

 

Jag drog fingrarna över strängarna och började spela.

 

 

 

When I met you for the first time,

You caught my eye.

And when you gave me that beautiful smile,

I thought I would die.

Cause baby, you’re the most beautiful girl.

The most beautiful girl, in the whole wide world.

And I’m not giving up until you’re all mine, all mine…"

 

 

 

När jag hade slutat sjunga såg jag hur en tår föll ner för hennes kind.

-       Baby, gråt inte!

-       Men den var så fin… jag kan inte fatta att du har skrivit den till mig! Jag kan inte fatta att jag sitter här bredvid dig! Varför jag, av alla tjejer i hela världen, varför valde du mig? Frågade hon och tittade upp på mig.

Jag bara log.

-       Jag behövde inte välja någon. Ödet hade redan bestämt att jag skulle träffa dig. Du är den vackraste tjej i hela världen i mina ögon. Inte bara på utsidan, utan även på insidan. Du förstår inte hur mycket jag älskar dig!

-       Åh Justin… jag älskar dig med! Mer än allt annat. Och tack, tack för att du tog mig hit, för låten och ja, allt!

-       Det är du värd älskning, det är du värd…



Haha romantiskt? Extra långt kapitel, som kompensation över min lite dåliga uppdatering... Hoppas den var värd väntan, lovar att nästa avsnitt blir roligare, om ni tyckte detta var lite segt! Uppskattar verkligen era kommentarer, det ger mig insperation och jag blir peppad över att skriva mer! Så fortsätt gärna med det, eller för er som bara läser och inte kommenterar, BÖRJA gärna med det! Haha;)

Kommentarer
Postat av: elena

SUPER BRA FORTSÄTT DE ÄR SÅ SÖTA TILLSAMMANS SKRIV MER NU

2011-05-17 @ 23:44:56
Postat av: filippa

mer, mer , mer.!!!!!!!!!! den e ju grymmmmmmm!!!!!!! MMMEEERRR!!!!!!!!!!!!

2011-05-18 @ 06:59:47
Postat av: Anonym

Älskar denna novellen! Fortsätt skriva :D Och ni har bra uppdatering!

2011-05-18 @ 16:51:09
Postat av: Anonym

Ett tips som jag vill ge är att ni kanske kan börja skriva när ungefär nästa avsnitt kommer ut så man slipper titta in heela tiden :D

2011-05-18 @ 16:58:09
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-18 @ 17:19:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

Super bra!!!!! Fortsätt ♥

Mer,Mer,Mer...

2011-05-18 @ 19:30:12
Postat av: Olivia

Meeeeeeeeeeeeeeeeer .....………..…. Snälla @-}--

2011-05-19 @ 16:43:49
URL: http://itsmydesterny.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

Mer!!!!!!<3

:)♥

2011-05-19 @ 20:29:30
Postat av: Sara

Mer! :) Asbra ju :)

2011-05-21 @ 12:03:14
URL: http://youcaucghtmyeye.devote.se
Postat av: Olympia

Heeeeeeeelt undeeeerbar! <3 :D

2011-06-06 @ 00:03:27
URL: http://jamais.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0