Avsnitt 31

 

-       Men vi hade ju så mysigt! Tjurade Justin.

-       Det kommer fler tillfällen.

-       Åhja, det ska jag allt se till! Sa Justin och grep tag i min arm och drog tillbaka mig till sängen. Han höll fast mig och kysste mig länge. Jag lade mitt huvud på hans bröst och han lade armarna runt mig. Så låg vi tills jag somnade.

 

Justin:

-       Iiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhh!

Jag vaknade av att någon skrek och flög upp ur sängen. Jag skyndade mig till badrummet där skriket kom ifrån. Framför spegeln stod Chloé och höll händerna för ansiktet.

-       Vad är det? Vad har hänt? Utbrast jag oroligt.

-       Se på mig! Suckade Chloé och tog bort händerna. Jag inspekterade hennes ansikte och letande efter något sår eller liknande.

-       Vadå? Jag ser inget, sa jag förvirrat.

-       Skojar du med mig? Jag ser ju hemsk ut! Klagade Chloé.

-       Nej, du menar söt?

-       Nej, hemsk! Titta jag har mascara i hela ansiktet och mitt hår står åt alla håll och jag har fått en finne på hakan!

Jag lutade mig närmare och när jag koncentrerade mig såg jag en liiiiiiiten röd prick.

-       Kallar du det där en finne? Skrattade jag.

-       Ja! Vad skrattar du åt? Det är inte roligt!

-       Lilla gumman, du kan inte vara ful! Du är vacker hela tiden, med eller utan ”finnar”. Men om du nu känner dig så, så ta en dusch? Det kanske får dig att inse hur söt du är?

-       Du har rätt, en dusch låter bra! Instämde hon och började knuffa ut mig från badrummet.

-       Jag kan hjälpa till om du vill? Erbjöd jag flirtigt.

-       Nej tack, jag klarar mig själv, fnissade Chloé och stängde dörren.

-       Jag är expert på att knäppa upp behåar! Ropade jag.

-       Jaså? Skrattade hon från andra sidan dörren. Har du övar mycket eller?

-       Nej, jag är en naturbegåvning!

-       Naturbegåvning på att knäppa upp behåar? Wow Grattis Justin! Vilken talang! Sa hon sarkastiskt.

-       Skratta du! Men jag ska säga dig att det är en riktigt användbar talang. Och jag har en känsla av att den kommer att komma väl till pass inom en snar framtid.

-       Jaså det säger du? Hoppas att du gillar besvikelser! Skrattade Chloé och jag hörde hur vattnet sattes igång.

 

Chloé:

När jag kom ut ur duschen kände jag mig genast mycket fräschare. Jag smörjde in mig med bodylotion med persikosmak och borstade igenom håret. Jag drog några tag med mascaran och lade på lite rouge. Så ja, mycket bättre! Efter en stunds velande med hårtorken i handen, lade jag mig ifrån den igen. Håret fick självtorka och bli lite lockigt, jag orkade inte föna det idag. Jag gick ut ur badrummet med handduken virad runt mig och möttes av två stora stirrande ögon.

-       Wow! Sa Justin. Han satt i sängen och hade fortfarande inte bytt om.

-       Klä på dig nu slöfock! Sa jag och låtsades vara sträng, vilket gick sådär. Hans bara överkropp gjorde mig en aning distraherad. Okej, VÄLDIGT distraherad.

-       Gillar du vad du ser? Flinade Justin.

-       Ehm… kanske det, flinade jag tillbaks och rodnade. Jag gick in till min walk-in closet och satte på mig ett par shorts och ett vitt spetslinne.

När jag kom ut igen möttes jag av samma reaktion.

-       W.O.W!

-       Sluta titta på mig så där! Rodnade jag.

-       Vadå ”sådär”? Jag får väl titta på dig hur mycket jag vill? Skrattade han.

-       Nej för det är som om jag är…

-       Du är vadå? Frågade Justin och gick närmare mig, medan jag backade.

-       Som om jag vore en maträtt och att du är vrålhungrig! Skrattade jag.

Han kom ännu närmare och flinade. Jag backade men stoppades av väggen. Justin lade armarna på varsin sida om mig och lutade sig fram och viskade i mitt öra:

-       I want you sooooo badly!

-       Du kommer inte ”få mig”. Du får kämpa! Fnittrade jag.

-       Nog ska jag kämpa, flinade han. Och jag är ledsen baby, men det är bara att ge upp! För jag kommer vinna!

Han bar upp mig och hängde mig över hans axel. Jag skrattade och försökte sparka mig loss.

-       Släpp ner mig Justin!

-       Aldrig! Han öppnade dörren och sprang ner för trappan.

-       Hjäääälp! Tjöt jag.

-       En Chloé kommer här! Hojtade Justin.

Jenny stod i köket och skrattade åt oss.

-       Åhh ni är så söta ihop!

-       Visst är vi! Instämde Justin och lade armen om mig.

-       Haha släpp mig nu Justin! Jag är hungrig.

-       Jag har redan gjort frukost, sa Jenny stolt.

-       Åhh vad söt du är! Du är världens bästa kompis, sa jag och kramade om henne.

-       Jag vet… men egentligen hade jag bara långtråkigt. Vad ska jag annars göra? Jag har ju ingen pojkvän att hålla på med! Sa Jenny och kollade menade på oss.

-       Vi gjorde ingenting! Lovade jag.

-       Jo det gjorde vi visst! Flinade Justin. Vi kysstes och hånglade och…

-       Lalalalala! Jag vill inte höra! Skrattade Jenny och höll händerna för öronen.

-       Haha det är lugnt Jenny. Vi gjorde inte…Det. Jag lovar! Sa jag och rodnade lite.

-       Säkert? Det verkade ganska vilt när jag kom in och avbröt er.

-       Just det, avbröt oss! Sa Justin tjurigt.

-       Släpp det Justin! Vi hade inte gjort något även om hon inte hade kommit in.

-       Säg inte det…

-       Nu tycker jag att vi byter samtalsämne! Flinade jag. Eller äter, jag är vrålhungrig.

-       Kan det ha något med att göra vad ni gjorde igår? Retades Jenny.

-       Nej, ge dig! Kom och ät nu!

Under frukosten planerade vi dagen. Scooter ringde Justin som sa att han hade en photoshoot och två intervjuer inbokade idag. Justin föreslog att han skulle skippa dem men jag höll inte med! han kunde ju inte skita i sitt ”jobb” bara för att han ville vara med mig! Jag och Jenny bestämde för att åka på lite sightseeing, jag hade ju trots allt inte varit runt i Atlanta ännu, och vi skulle förmodligen inte komma hem förrän sent ikväll. Justin protesterade och undrade varför inte han fick åka med.

-       För att du har ett jobb och en karriär att sköta! Och miljontals fans!

-       Jag är säker på att dem skulle klara sig en dag!

-       Justin…. Sa jag och gav honom en menande blick.

-       Okejokej, jag ska jobba! Men det är orättvist! Jag vill också ha lite roligt!

-       Du och jag kan ha roligt någon annan dag!

-       Roligt som i….?

-       Men gud, är det de enda du tänker på!

-       Så är det med killar Chloé, de har bara en sak i hjärnan! Fnissade Jenny.

-       Nej det har vi inte alls! Protesterade Justin.

-       Iväg med dig nu Justin! Vi kan ses imorgon.

-       Okej! Längtar redan! Sa han och pussade mig. Och hejdå Jenny, det var kul att träffas igen!

-       Vi ses!

Jag och Jenny plockade undan frukosten och gjorde oss klara. En halvtimma senare satt vi i bilen. Vi visste inte riktigt var vi skulle åka, eller hur man kom dit. På vägen köpte vi en karta, så vi kunde ju inte komma helt lost. Plus att vi hade en GPS i bilen. Jenny fick agera kartläsare medan jag körde bilen. Jag hade övningskört en hel del hemma i Sverige sen jag fyllde 16 i vintras. Här I USA får man ta körkort redan vid 16 års ålder, så mamma och pappa tyckte det vore bra om jag tog en snabbkurs och sen gjorde uppkörningen och teoriprovet. Jag klarade båda testen så nu hade jag äntligen fått mitt alldeles egna körkort. Det var en sådan frihetskänsla. Jag hade ännu ingen egen bil, men jag brukade få låna mammas.

Jenny satte på radion och båda brast ut i gapflabb när vi hörde vilken låt som spelades. Baby med Justin Bieber. Jenny höjde volymen och båda två dansade och sjöng med.

-       Haha tänk om Justin skulle se oss nu! Skrattade jag.

Resten av bilturen var lika rolig. Vi lyssnade på musik, pratade och åt godis som vi hade köpt på en kiosk på vägen. När vi kom hem var klockan mycket. Jag borstade tänderna, sminkade av mig och bytte om till pyjamas. Direkt efter att jag föll ner på sängen så somnade jag.


Vad tyckte ni? Önskemål, idéer?:)

Kommentarer
Postat av: HONDENRÖDHÅRIGA

fin blogg !

2011-05-15 @ 13:02:52
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: GratisFilmFörAlla

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-05-15 @ 13:03:52
URL: http://gratisfilmforalla.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-15 @ 13:27:28
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Kung Evve

Dagens fråga kommer upp på bloggen varje dag kl 18.00, glöm inte att besvara den, eller besvara gårdagens :D Puss å kram www.kungevve.se

2011-05-15 @ 13:47:11
URL: http://kungevve.se
Postat av: Emma Andersson

Älskaaaaa!!!

2011-05-15 @ 15:27:22
Postat av: filippa

mer, mer, mer , MMMEEERRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-05-15 @ 17:48:07
Postat av: savana

Den är jätte bra och realistisk. Dom flesta har redan sex vid 5 kapitlet så jag tycker du skriver as bra! :)

Men en sak bara. SNÄLLA GÖR INTE SÅ DOM GIFTER SIG OCH FÅR BARN!

2011-05-15 @ 22:37:48
URL: http://savanas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

2011-05-15 @ 23:06:15
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera, grymt!

2011-05-15 @ 23:07:53
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

Mer, mer, mer, mer, mer!!!!! Den är BÄST!!!!!♥ ♥ ♥

2011-05-16 @ 16:42:07
Postat av: Bieber Humor ♥

SV: Fixar en länk till dig nu :)



Mvh BieberHumor

2011-05-16 @ 17:57:47
URL: http://bieberhumor.blogg.se/
Postat av: elena

jättebra fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-05-16 @ 21:14:44
Postat av: amiiie

du försöker döda mig eller hur?

DI NOVELL äger det är så roligt när dom tjaffsar om sex Och när dom retas med varandra oså kan du skriva ett till kapitel idag jag ber dig snälla söta rara!

2011-05-17 @ 17:09:57
Postat av: Anonym

Riktigt bra skrivet! Har nyss börjat läsa så vet inte om din uppdatering e bra eller dålig men har du inte en bra så skaffa det för då blir novellen ännu bättre!

2011-05-17 @ 20:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0