Avsnitt 9


Jag höll om hennes midja och kysste henne. Hon besvarade kyssen och den blev mer och mer passionerad. Jag förde min hand ner mot hennes rumpa, när jag plötsligt hörde hur det prasslade till i buskarna bakom oss. Jag vände mig om och släppte henne.

-       Jäklar!

-       Vad är det? Frågade hon oroligt.

-       Paparazzi… var de tvungna att förstöra denna perfekta dag?!


Chloé:

-       Tror du att han fick några bilder? Frågade jag när vi kom tillbaka till mitt hotell.

-       Jag vet inte hur länge han var där…men förmodligen, sa Justin och suckade.

-       Chloé, du måste förstå att det inte är så att jag inte vill visa mig med dig… Jag hade gärna visat upp dig inför hela världen, nej förresten, kanske inte för alla… tänk om någon kille skulle sno dig! Det skulle jag inte gå med på! Skrattade han. Men sen blev han allvarlig igen. Det är bara det, att så fort paparazzi får reda om dig kommer du inte att få en enda stund för dig själv, som inte är dokumenterad av en massa bilder som sen kommer hamna i skvallertidningarna. Jag vill bara att du ska veta det om vi skulle bli tillsammans…

Det ända jag hörde av det han sa var ”om vi skulle bli tillsammans…”. Han hade tänkt på att bli tillsammans med mig! Redan! Justin Bieber, min pojkvän… Jag kunde inte släppa tanken. Jag försökte dölja mitt leende, vilket inte var så lätt, eftersom det kändes som om jag höll på att spricka av lycka. Jag kom inte på något att säga, så jag nickade bara och kramade honom sen.

Ibland önskar jag att du inte vore så känd, sa jag, lite halvt på skämt, och suckade. Fast jag visste att det låg mycket sanning i det jag sa. Det hade varit på många sätt och vis mycket enklare om han inte hade varit så känd och ständigt vara omringad av fans och paparazzi. Tänk, då hade vi kanske redan varit tillsammans! Men jag är ändå glad för hans skull. Han har en enorm talang och det vore synd att låta den gå till spillo. Fast jag måste erkänna att jag hade velat ha honom för mig själv. Så fort jag tänkte tanken skakade jag bort den. Jag var alldeles för egoistisk.

 

Vi sade god natt och jag gick upp till mitt rum där mamma och pappa väntade. De satt ute på balkongen och pratade. Jag bytte snabbt om till pyjamas och gick sedan ut till dem.

-       Hej gumman! Hur har du haft det? Vad gjorde ni? Frågade mamma och kramade om mig.

-       Jag har haft det hur kul som helst! Först åkte vi ut med en båt och dök. Vi såg en massa fiskar och koraller och en jättestor sköldpadda och en haj till och med! Jag och Justin blev jätterädda men sen sa Ryan att den inte var farlig. När vi kom tillbaks så åt vi middag på en mysig restaurang vid stranden.

-       Det låter som du har haft en rolig dag då, sa pappa och log. Jag ser fram emot att träffa… vad hette han nu igen? Justin?… imorgon. Han verkar vara en väldigt snäll kille.

-       Ja det är han, instämde jag. Men jag tror att jag ska gå och lägga mig nu. Jag är verkligen trött, sa jag och gäspade.

-       God natt älskning, sa mamma och jag kramade dem båda innan jag gick in till badrummet för att borsta tänderna.

Jag tittade på min mobil innan jag lade mig och såg att jag hade fått ett nytt meddelande från Justin.

Tack för en underbar dag! Längtar tills jag får träffa dig imorgon. God natt sötnos, dröm sött!

 

Jag log för mig själv och skrev tillbaka.

 

Tack själv, jag hade verkligen jättekul! God natt, puss<3

Jag satte min mobil i laddaren och lade mig sedan på sängen och somnade så fort jag lade huvudet på kudden. Under natten drömde jag om Justin och om vad vi hade gjort på dagen, dykningen och om hajen. Sen ändrades drömmen och nu stod jag och Justin i mitten, omringade av en massa paparazzi. Jag blev bländad av alla blixtrar från kamerorna och de ropade på oss. Justin, Chloé, kolla hit! Justin! Chloé! Chloeeeeé! Men nu var det någon annan som ropade mig på, mamma…

Jag satte mig upp med ett ryck om märkte att jag var helt genomsvettig.

-       Chloé! Åh är du vaken nu gumman? Du såg så orolig ut när du sov.

-       Ja jag tror jag drömde en mardröm, sa jag yrvaket och gnuggade mig i ögonen.

-       Usch då! Men skynda dig nu och hoppa i duschen! Vi ska åka iväg om en timme och du måste hinna äta en rejäl frukost innan vi åker.

Jag tog en snabb dusch och vaknade till av det kalla vattnet. Sen bytte jag om till ett par jeansshorts och en rosa T-shirt.

Till frukost beställde jag pannkakor

med jordgubbar och socker, ett glas

apelsinjuice och en fruktsallad.

När jag hade ätit upp var jag så

mätt att jag knappt kunde resa mig

och kände mig verkligen inte i form

för att ställa mig på en surfingbräda!

En halvtimma senare satt vi i bilen

på väg till stranden där vi skulle

surfa. Justin skulle möta oss där,

han var på en intervju innan, fast

det visste ju såklart inte mamma

och pappa. När vi var framme hoppade

jag ur bilen och såg att Justin redan var

här. Jag gick fram till honom och strax

efter mig kom mamma och pappa. Han

kramade mig lätt och viskade i mitt höra:

-      Hej snygging! Sen vände han sig mot

mina föräldrar.

-       Mamma och pappa, började jag, det här är Justin.

Justin tog av sig sina solglasögon och log mot dem.

 



Fick nyss reda på att det inte fungerade att kommentera vissa avsnitt så om det fortfarande inte funkar, skriv gärna på bloggsvar eller kommentera på första avsnittet vad ni tyckte:)

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Jätte bra, tycker din novell är skit bra !!:)

Krya på dig !

2011-03-29 @ 21:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0