Avsnitt 8

Jag kände en svag bris från det öppna fönstret och det dröjde inte länge förrän jag också sov. Det sista jag tänkte på var Justin, på vad vi hade gjort idag och på hans överraskning som väntade mig imorgon…

 

Chloé:

Jag vaknade av att solen lyste i mitt ansikte. Först ville jag bara somna om men sen kom jag att tänka på Justin och sken upp. Jag hoppade ur sängen och gick fram till fönstret. Det var en perfekt dag, solen sken och det syntes inte ett enda moln på himlen. Klockan var bara 9.30 så jag tog lång tid på mig i duschen. När jag kom ut gjorde jag i ordning håret och öppnade garderoben. Efter en stunds velande bestämde jag mig för ett blått linne, ett par vita shorts och ett par söta blommiga örhängen. Jag tog på mig mina flipflops och gick till mamma och pappa för att se om de var klara för att äta frukost.  Det var dem och vi gick tillsammans ner till matsalen. När vi satt och åt kände jag hur min

mobil vibrerade i fickan.

 

Skynda dig att äta frukost och möt mig på stranden

om 15 min! xx Justin

Okej, jag skyndar mig! Kan jag inte få en ledtråd till

överraskningen?;)

Haha absolut inte! Du får hålla ut en stund till sötnos<3

Okejdå… Ses snart! Puss

Jag kastade i mig frukosten och mamma o pappa tittade konstigt på mig.

-       Ska du inte slappna av lite på semestern? Undrade pappa.

-       Justin väntar på mig på stranden… sa jag och rodnade.

-       Är Justin den killen du var med igår? Frågade mamma och log.

-       Ja och jag har ganska bråttom nu…

-       Haha men stick iväg då! Skrattade pappa

-       Tack! Jag älskar er! Sa jag och reste mig upp från stolen och skyndade mig ut.

-       Ha det så roligt! Hörde jag mamma ropa efter mig.

 

När jag kom fram till stranden såg jag Justin på en brygga och vid den låg en motorbåt förtöjd. Vad har han nu för planer? Tänkte jag och log för mig själv. När han såg mig vinkade han och jag gick ut på bryggan. Han pussade mig lätt på munnen.

-       Hej snygging, sa han och log stort.

-       Hej på dig, skrattade jag. Värst var du är glad idag då, vad ska vi göra? Får jag veta överraskningen nu? Frågade jag ivrigt.

-       Haha värst vad nyfiken du är! Men snaaaart, sa han och log sitt hemlighetsfulla leende. Han tog min hand och vi gick på båten.

 

Justin:

Vi satte oss i båten och jag höll kvar hennes hand.

-       Är ni redo att åka? Frågade Kenny mig.

Jag nickade till honom och han satte igång båten och så bar vi av. Hennes blonda hår fladdrade i vinden och jag kunde bara inte sluta titta på henne. Vilken tur jag hade som träffade henne! Jag gillade att hon var lite blyg samtidigt som hon kunde vara alldeles galen och skoja med mig.

-       Snälla berätta vad vi ska göra! Sa hon uppmanande.

-       Okej då, jag berättar väl då! Men bara för att du är så himla nyfiken, retades jag. Vi ska dyka!

Jag såg hur hon sken upp.

-       Åh vad roligt! Utbrast hon och kramade mig. Men sen såg hon lite orolig ut. Fast jag har aldrig dykt innan, sa hon osäkert.

-       Det är lugnt, jag ska visa dig, lovade jag.

Hon lutade sitt huvud mot min axel och snart var vi framme.

-       Förresten, han som kör båten, det är Kenny. Och han är även min livvakt, berättade jag. Och dem där, sa jag och pekade på de två killarna som satt där framme på båten, det är Ryan och Dan. Ryan är min ”stylist” och Dan spelar gitarr. Han är grym!

-       Ja jag tror att jag såg honom på en av dina konserter.

-       Har du varit på min konsert någon gång? Konstigt att jag inte har såg dig…

-       Nej jag har bara sett dig på tv, sa hon. Och förresten hade det inte varit så svårt att missa mig bland alla andra tusentals tjejer, sa hon och skrattade.

-       Jo, en sådan söt tjej som du är svårt att missa!

-       Haha du är rolig du! Skrattade hon.

-       Men lova att jag får ta med dig på en konsert någon gång då.

-       Ja, det hade jag gärna velat! Sa hon och log brett.

Båten stannade och vi var ganska långt bort från land nu. Vi bytte om till badkläder och tog på oss dykarutrustningen. Jag visade Chloé hur hon skulle göra och tecknen som man använde. Snart verkade hon få grepp om hur man gjorde och vi hoppade i vattnet. Under vattnet var det som en helt annan värld. Färgglada fiskar simmade rofyllt runt bland de vackra korallerna. Sandbotten var fylld med en massa snäckor i olika storlekar.  Jag såg en stor vattensköldpadda simma förbi och pekade på den för att visa Chloé. Hon fick syn på den och såg fascinerad ut. Wow vad söt hon var! Hon såg ut som ett litet barn när hon simmade runt bland fiskarna med stora nyfikna ögon. Men när jag tittade på hennes kropp påmindes jag om att hon inte var ett litet barn längre… Jag simmade närmare henne och hon vände sig mot mig. Jag tecknade åt henne att hon skulle ta av sig andningsmasken och hon gjorde som jag visade. Jag tog hennes ansikte i mina händer och våra läppar möttes. Hon kysste mig ivrigt och jag njöt av att få ha hennes mjuka härliga läppar mot mina igen. Efter ett tag var vi tyvärr tvungna att sluta för att hämta luft. Vi simmade upp till ytan och tog ett djupt andetag. Vi simmade en stund till och tittade på alla fiskarna. Plötsligt fick jag en obehaglig känsla av att någon

tittade på mig. Jag vände mig om och såg varelsen simma emot mig. En haj! Jag tog Chloés han och såg på hennes ansiktsuttryck att hon också hade sett den. Vi fick båda panik och simmade det snabbaste vi kunde tillbaka till båten. Det dröjde inte länge tills vi äntligen var uppe i båten och i säkerhet. Vi stod en stund och skakade medan vi hörde någon som skrattade åt oss. Vi vände oss om och såg Ryan som fortfarande låg kvar i vattnet och skrattade så att han grät.

-       Ryan, skynda dig! Ropade jag och Chloé samtidigt.

-       Haha lugna er, sa Ryan.

-       Men såg du inte hajen! Utbrast jag förskräckt

-       Jo det gjorde jag Justin, sa Ryan som fortsatte att skratta. Men den är inte farlig! Det finns inga farliga hajar här!

Både jag och Chloé tittade på honom och såg förvånade ut.

-       Men ni skulle ha sett er själva! Det såg ut som om ni skulle kissa på er! Garvade Ryan.

Jag och Chloé tittade på varandra och brast ut i skratt.

-       Herregud, sa Chloé mellan skrattattackerna. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

-       Haha inte jag heller… jo förresten! När jag inte hittade dig på flygplatsen och trodde att jag aldrig skulle få se dig igen…

-       Naaw vad söt du är! Sa hon och kysste mig.

Vi kysstes en stund men avbröts av att någon harklade sig bakom oss.

-       Hallå skaffa ett hotellrum hörni, retades Ryan.

Jag blängde åt honom, lite sur över att han avbröt ett så mysigt ögonblick.

-       Förlåt, sa Ryan som tydligen hade märkt att jag var lite sur. Men Kenny undrade om ni var redo att åka?

-       Visst, sa jag och tog Chloés hand. Vi satte oss och tittade på solnedgången medan vi åkte hem.

När vi kom fram tog jag Chloé till en restaurang vid stranden där jag hade bokat bord. En servitör visade oss till våra platser och vi satte och ner och beställde. Vi var nästan helt ensamma på restaurangen och det var väldigt mysigt. Vi satt och pratade medan vi åt jättegod mat och jag kände mig så avslappnad och mig själv med henne.

När vi hade ätit klart tog vi en promenad längs vattnet. Jag höll om hennes midja och kysste henne. Hon besvarade kyssen och den blev mer och mer passionerad. Jag förde min hand ner mot hennes rumpa, när jag plötsligt hörde hur det prasslade till i buskarna bakom oss. Jag vände mig om och släppte henne.

-       Jäklar!

-       Vad är det? Frågade hon oroligt.

-       Paparazzi… var de tvungna att förstöra denna perfekta dag?!

 


 


Kommentarer
Postat av: Linda

Du skriver extremt bra ! ;)

Undrar vart du har hittat linnet på bilden,det var ursnyggt ! :)

Tacksam för svar :D

2012-01-03 @ 21:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0