Avsnitt 5

 

Jag tittade mig i spegeln och tänkte ”Det får duga!” Jag tittade på klockan och såg att det var 3 minuter kvar tills jag skulle träffa honom på stranden. Med mobilen i handen sprang jag ner till receptionen och ut till stranden för att träffa Justin…

 

Justin:

Jag satt på stranden och väntade på henne. Det var en varm dag och trots att jag bara hade på mig ett par shorts och en T-shirt så kändes det som jag höll på att svettas ihjäl. Men något som jag ville ännu mer än att hoppa i havet, var att få träffa Chloé igen. Jag hade inte kunnat sluta tänka på henne sedan vi sa hejdå på flygplatsen. Men Scooter hade tvingat mig att göra en massa tråkiga intervjuer. Alla frågar samma sak: Så, frågan vi alla vill veta: Är Justin Bieber singel? Eller: Dejtar du någon just nu? Har du någon flickvän? Är du och Selena Gomez tillsammans? Vi såg dig hångla med Jasmine Villegas, är ni tillsammans nu? Blablabla… Herregud! Kunde man inte få umgås med tjejer utan att vara tillsammans eller? Har de möjligtvis hört talas om ordet tjejkompisar? Nej, skulle inte tro det… Jag gillade inte varken Selena eller Jasmine på det sättet. Visst, båda två ser bra ut, men inte i närheten lika söta som Chloé. Och jag erkänner att jag kanske kysstes med Jasmine i baksätet en gång, och med Selena på St. Lucia, men det var bara något som hände, inget seriöst. Jag skulle inte kunna tänka mig att vara tillsammans med någon av dem. Ska jag vara ärlig hade jag faktiskt inte tänkt på att vara tillsammans med någon tjej, ända tills nu. Tills jag träffade Chloé. Jag vet att det låter konstigt och dumt eftersom jag bara träffat henne en gång, men det känns som att jag har känt henne i hela mitt liv…

Mer hann jag inte tänka förrän jag såg henne, Chloé. Hon kom ut från hotellet klädd i korta shorts och ett sött linne. Gud vad hon var snygg! Hon tittade sig runt omkring och jag vinkade till henne. När hon såg mig log hon och kom fram till mig. Vi kramades och jag fick äntligen hålla om henne igen. Vi satte oss ner på den varma sanden.

-       Så vad har du gjort dem senaste dagarna? Frågade jag nyfiket.

-       Inget speciellt, badat och solat, varit med mamma och pappa, åkt på utflykt, tänkt på dig…

När hon sa det kändes det som om mitt hjärta tog ett extra skutt. Hon hade tänkt på mig!

-       Jaså? Vad tänkte du på då? Frågade jag och log ett flörtigt leende.

-       Nja, bara på vilken idiot du var som gick rakt in i mig på flygplatsen, på hur tråkigt det var att prata med dig, på hur extremt ful och tråkig du är och hur skönt det var att äntligen få slippa dig när vi sa hejdå, sa hon och skrattade.

-       Ha-ha vad rolig du är! Sa jag och låtsades vara sur men kunde inte hålla mig för skratt jag heller.

-       Men vad säger du? Ska vi bada? frågade hon när hon hade slutat skratta.

-       Ja gärna! Jag tror jag håller på att dö av värmeslag!

Vi bytte om till badkläder och hoppade i det turkosa havet. Det var så skönt att få svalka av sig lite. Vi skrattade och simmade runt och bara njöt av det härliga vädret. Jag stannade upp och tittade henne rakt i ögonen och strök bort en lock som hade klistrat sig fast på hennes kind. Jag kunde inte motstå längre så jag lutade mig fram och pussade henne på kinden.

 

Chloé:

När han pussade mig visste jag inte vad jag skulle göra. Jag kände hur jag började rodna och gjorde det enda jag kom på: skvätte vatten på honom. Det kanske inte var det mest romantiska att göra men det bröt i alla fall den pinsamma tystnaden och det dröjde inte länge tills vattenkriget startade. Vi skvätte på varandra och jag försökte springa ifrån honom men han började jaga mig. Till slut stannade jag och tog i rejält så att han blev översvämmad av vatten.

-       Nej nu! Skrek han och lyfte upp mig och doppade hela mig under vattnet.

Jag skrattade och skrek:

-       Släpp mig Justin!

Han bara skrattade och doppade mig ännu en gång. Sen satte han ner mig igen och tog min hand och drog med mig tillbaka till våra handdukar på stranden.

 

Vi lade oss på handdukarna och låg och solade och pratade om allt möjligt. Justin beställde färsk frukt som vi snabbt åt upp. Jag berättade om mitt liv hemma i Sverige och han frågade mig om mina kompisar och om jag hade någon pojkvän. Jag var helt ärlig och berättade att jag faktiskt aldrig hade haft en pojkvän. Jag hade inte träffat någon som kändes rätt. Han bara log och såg ännu gladare ut. Han berättade att han hade haft några flickvänner innan han flyttade från Canada men att de hade inte hade varit seriöst och de hade gjort slut efter bara några veckor.

-       Nu när jag har blivit känd är det svårt att hitta någon som gillar mig bara för mig, och inte förr att jag är känd, sa han och såg lite ledsen ut.

-       Jag måste erkänna att jag blev väldigt chockad när jag först träffade dig men nu märker jag att du bara är en helt vanlig kille, faktiskt ganska tråkig... jag fattar inte varför alla tycker att du är så himla speciell egentligen!

Han såg förvånad ut och förstod inte att jag skojade med honom.

-       Haha vad lättlurad du är! Skrattade jag och såg hur han drog en suck av lättnad.

Jag kramade honom och viskade i hans öra

-       Du är inte som någon kille jag träffat innan, du är verkligen speciell.

-       Har jag sagt att du är den sötaste tjej jag någonsin träffat? Jag vet att vi bara har känt varandra i några dagar, men jag börjar verkligen gilla dig.

Jag bara log och kramade honom ännu hårdare.

 



Vad tyckte ni? Vill ni ha mer?;)
Blir jätteglad för alla kommentarer, så fortsätt gärna med det!

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad bra att den kom fram! Lycka till med bloggsvar och ser fram emot fler delar på novellen!



Kram

2011-03-20 @ 22:22:05
URL: http://ewiis.se
Postat av: emma andersson

jätte bra igen, fortsätt så:D

2011-03-21 @ 19:04:13
Postat av: Sarah

ÄLSKAR DET:DD

2011-03-21 @ 19:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0