Avsnitt 40

-       Jaså? Sa Kenny frågande.

-       Jepp, han och Chloé hade väldigt kul igårkväll, svarade Scooter. Varför var han tvungen att ta upp det igen? Kenny skrattade.

-       Hur var det då, Justin? Frågade han mig.

-       Ha.Ha. sa jag sarkastiskt och gick sedan in i köpcentrat utan att vänta på Scooter och Kenny.

 

Chloé:

Jag gick direkt in i köket där mamma och pappa satt när Justin och Scooter släppt av mig.

-       Hej gumman! Det var längesedan man såg dig hemma, skojade pappa när jag jag fram och kramade honom.

-       Har du haft trevligt? Frågade mamma.

-       Jadå! Jag har haft det jättebra! Svarade jag, och hoppades att jag inte log FÖR mycket, det räckte med att Pattie visste.

-       Vad bra! Jag och pappa hade tänkt åka och titta på lite grejer i köpcentrat, vill du följa med? Vi åker om en timme, och vi tänkte äta middag på den italienska restaurangen.

-       Jättegärna, utbrast jag. Det var längesedan vi gjort något bara familjen.

-       Bra, sa mamma. Då får du vara klar om en timme.

-       Självklart! ropade jag, redan ute ur köket.

När jag kom in på mitt rum satte jag på datorn. Det var längesen jag haft på den, och kände att var dags att höra av mig till mina vänner i Sverige, så jag började med Facebook. 7 nya notifications! Och alla var nya inlägg i min logg från mina kompisar, ojdå… Det första var för mer än en vecka sedan, så jag skyndade mig att svara. Det var olika kompisar från min gamla klass, och alla undrade hur jag mådde och hur jag hade det. Vad gulliga de var. Efter att ha svarat alla gjorde jag ett eget inlägg.

 

”Hoppas alla där hemma har det bra, här är det toppen! Men jag saknar er såklart! xx”

 

Jag bläddrade igenom lite fort, men det var inget intressant, kollade på några bilder Jenny och några andra från klassen blivit taggade i, från en grillkväll på badet, men det såg ganska lugnt ut. Verkade inte som att det hände så mycket hemma. Istället bytte jag och loggade in på twitter. Mina followers hade stigit till närmre 200 tusen, vilket jag innan jag träffade Justin nästan inte hade kunnat drömma om. Trots att det var många, så var det inte i närheten mot Justins, som precis stigit över 10 miljoner. Det var sjukt.

Jag hade nya mentions, alla från Beliebers världen över. Vissa värre än andra, men de flesta hade en avundsjuk ton över vad de skrivit. Jag fick inte syn på något värre, men ändå hade jag en obehaglig känsla i magen och villle inte läsa mer. Jag återgick till min egen timeline och försökte tänka på annat. Jenny hade twittrat lite, inget speciellt, och Justin en del.

Plötsligt kom jag ihåg Justins svenska fansite som Jenny under några månader följt troget. Jag surfade in där, och när jag bläddrade neråt såg jag bara fler och fler bilder på mig och Justin. Så fort vi hade visat oss utomhus fanns det en bild på oss tillsammans. Sitta på ett fik, gå hand i hand, även bilder från Miami låg uppe, trots att det var längesen. Att så många hela tiden visste vad jag gjorde och var jag befann mig var obehagligt och jag stängde datorn. För att skingra mina tankar gick jag in i badrummet och tog en varm dusch. Sedan blåste jag håret, tog lite mascara och gick in i min walk-in-closet, som jämfört med Justins var jätteliten, för att välja kläder. Det fick bli jeansshorts och en ljusblå blus, ett par bruna sandaler och pilotglasögon. Väskan fick stanna hemma, ibland var det skönt att ha händerna fria. Jag tittade på klockan, det hade snart gått en timme. Jag stoppade mobilen i fickan och gick ner för trappan.


Justin:

Timmarna gick fort i köpcentrat, och snart hade jag signerat jag vet inte hur många skivor, samt posat på lika många tjejers bilder. Det var ovanligt lätt att se glad ut och vara trevlig mot fansen idag, kanske för att jag hade Chloé i bakhuvudet hela tiden. Nu var det bara ett tiotal tjejer kvar i kön, och ljudnivån i den stora lokalen hade sänkts då alla gått hem. Nästa i kön var en liten flicka med sin mamma, jag log stort mot flickan som gömde sig bakom en stor nallebjörn.

-       Hej, vad heter du? Frågade jag henne.

-       Sophia, svarade hon. Denna är till dig, sa hon sedan och räckte den stora björnen till mig. Den hade på sig en vit t-shirt som hon målat och skrivit saker på själv.

-       Ååh, tack! Har du målat t-shirten själv? Den var jättefin! Sa jag, Sophia nickade bara. Istället för att bara signera skivan, skrev jag också tack för björnen och hennes namn. Hon var så stolt så hon kunde spricka när hon gick av scenen, och hennes mamma log och viskade tack till mig.

Snart var det helt tomt i köpcentrat, det var en tjej kvar i kön, och hennes kompisar som stod och väntade på henne en bit bort. Jag småpratade lite mer än vanligt med den sista tjejen, bara för att jag visste hur glada de blev för några extra ord. När även hon hade gått därifrån gäspade jag stort och gick bak till Scooter och Kenny.

-       Dags att åka hem grabben? Frågade Scooter.

-       Jaa, svarade jag med ytterligare en stor gäspning. Klockan var bara tio, men jag somnade nästan direkt så fort jag satt mig i bilen.

Efter en stund vaknade jag av att min telefon vibrerade. Det var från Chloé, och jag log när jag öppnade det.

 

Hej snygging, hur går det med skivorna? Puss

 

Jag svarade fort.

 

Det gick bra, på väg hem nu, astrött! xx


Vad bra:) Vad gör du imorgon?

 

Jag frågade snabbt Scooter, som sa att morgondagen var lugn. Så jag svarde Chloé:

 

Ingenting speciellt, vill du träffas? ;)


Ja, vi måste prata.

 

Sista svaret var konstigt tyckte jag, men tänkte att vi fick ta det imorgon. Även fast jag var orolig för att ha gjort något fel, så var jag alldeles för trött för att göra något åt det nu. Jag lutade huvudet mot rutan och somnade till igen.


Nytt kapitel skrivet av mig (Alexandra) I hope u like it! Lite kortare, och kanske ganska händelselöst, men snart händer nog lite grejer;) Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jätte bra vill ha mer nu!!

2011-06-29 @ 14:51:41
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

Jätte bra Alexandra ♥ Du och min söta lilla kusin Julia kan ju turas om lite ;D Want more!!!<3

2011-06-29 @ 15:37:21
Postat av: RT

JÄTTTTTE BRRRRAAA gasssh du skriver ju skitbra skitbabajs BRA tjejen :D:D:D Meeeeeeeeeer ;):)

2011-06-29 @ 16:53:46
Postat av: Johanna

Asååååå åååhhh snälla skriv mer varna dag eller jääääääääääättelånga inlägg, ni två är så fruktansvärt bra snälla skriv mer! Jag kollar in på bloggen flera gånger om dagen!!! Pusssss på er!

2011-06-29 @ 17:37:56
Postat av: Johanna

mer mer ! :D

2011-06-29 @ 17:42:57
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Clara B

NÄR KMR NÄSTA ??

2011-06-29 @ 22:08:22
Postat av: sabbe

Mer! snääääälla, skriv nästa del typ.. NU ?! :D

2011-06-29 @ 22:43:49
Postat av: Thi

AWESOME KAPITEL!



Alexandra du skriver awesome bra!!!



Ville bara läsa mer och mer och mer!!!

2011-06-30 @ 00:20:28
Postat av: Rebecca<3

Mer mer mer ;D

2011-06-30 @ 11:18:57
Postat av: Olympia

mermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermer ;) <3 Skiit bra ju!

2011-06-30 @ 18:30:17
URL: http://jamais.devote.se
Postat av: klara

ÄSKAR DET! men snälla gör henne inte gravid nu! känns som alla slutar på samma sätt... :O

2011-07-07 @ 02:01:04
Postat av: Anonym

Varför kommer inte nästa kapitel snart?:)

2011-07-08 @ 17:10:55
Postat av: sabbe

Kan inte du uppatera en gång till? Du skriver jätte bra. :)

2011-07-10 @ 20:02:13
Postat av: Novellblogg

följ varandra via bloglovin? :)

2011-07-12 @ 09:27:16
URL: http://absolutalina.webblogg.se/
Postat av: :)

Skit bra! :)

Läs gärna min novellblogg om Justin också ;)

2011-07-12 @ 22:27:17
URL: http://everythingihave.blogg.se/
Postat av: amanda

jätte bra du skriver :D meeeeer? när kmr nästa del

2011-07-15 @ 00:53:26
Postat av: Anonym

HALLÅ NÄSTA DEL ?

2011-07-15 @ 11:41:13
Postat av: sara

Har ni slutat blogga?????

2011-07-18 @ 11:35:02
Postat av: Fanny

kolla gärna min nystartade novell blogg :D

2011-07-20 @ 11:11:50
URL: http://myjdbstory.blogg.se/
Postat av: Amie

Upptdateringen suger--...-- men novellen äger har du typ glömt bort bloggen?

2011-07-22 @ 14:11:47
Postat av: Linda

Vet du vart du har tagit det där Linnet på bilden?

Det var snyggt!

Du skriver fett bra ! :)

2012-01-02 @ 19:18:34
URL: http://lindakaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0