Avsnitt 36


Vi satte oss i bilen och en kvart senare stod vi utanför ett stort hus.

- Skojar du med mig? Bor du här?

- Ja, sa Justin och tog min hand.

Dörren öppnades och där stod en söt kort brunett framför oss. Justin mamma.


Chloé:

Jag var redo att räcka fram handen men Pattie sträckte ut armarna och omfamnade mig istället.

-       Heeej! Vad kul att äntligen få träffa dig Chloé. Jag heter Pattie. Jag har hört väldigt mycket om dig.

-       Bara bra saker hoppas jag, skrattade jag nervöst och tittade på Justin som log.

-       Haha jadå! Om hur snäll du är, rolig, omtänksam, söt, snygg…

-       Mamma!! Skrek Justin.

Jag och Pattie skrattade åt honom. Justin gick in i köket och jag och hans mamma gick efter. Jag kände på mig att vi skulle komma bra överens. Hon var snäll och verkade inte som en vanlig tråkig vuxen. Hon såg ung ut, och jag har för mig att hon hade fått Justin när hon bara var 18 år eller något.

Pattie och Justin visade runt mig i huse

t och jag blev mer och mer förvånad för varje nytt rum jag kom in i. Det var stort, ljust och toppmodernt.

 

-        Är ni hungriga? Jag tänkte att vi kunde äta lunch på det där mysiga stället vid stranden? Vad säger ni?

-        Det blir jättebra! Sa jag och Justin samtidigt. Vi satte oss i bilen, Justin där bak med mig och vi höll varandra i handen.

-       Hon gillar dig redan, jag märker det, vi

skade Justin till mig.

 

-       Tror du det? Frågade jag osäkert och log.

-       Jag vet! Sa han och kramade min hand ännu hårdare.

 

Vi kom fram till restaurangen och fick ett ledigt bord vid några vita mjuka soffor under ett stort parasoll. Jag och Justin satte oss bredvid varandra i ena soffan och Pattie satte sig mitt emot. Vi beställde in Club sandwich som var riktigt goda. Det var inte svårt att prata med Pattie. Hon berättade om Justins barndom och om hur hon hade det innan Justin föddes och bad mig berätta hur livet var borta i Sverige. Jag tyckte redan om henne. Mitt i samtalet ringde Pattie's telefon.

 

-       Förlåt, men jag måste ta det här! Ursäktade sig Pattie och tog upp telefonen.

Hon reste sig upp och gick lite längre bort. Under tiden vinkade Justin till sig en servitris och bad om att få betala maten. Hon var ganska ung och väldigt söt och jag såg hur hon försökte flörta med Justin, men han verkade inte märka det. Hon sa att de kunde bjuda på maten, men Justin insisterade. Alltid lika snäll! Han gav tjejen sitt kreditkort och när han fick tillbaka kvittot lämnade han rejält med dricks. Jag tittade förvånat på honom.

-       80 dollar i dricks? Flämtade jag. Det är ju nästan mer än vad hela lunchen kostade.

Justin flinade.

-       Vad ska jag annars göra med pengarna? Ställa ut dem på museum? Skrattade Justin.

-       Tja hade det varit Justin Biebers pengar så hade det nog gått, sa jag och instämde i skrattet. Men är det inte bättre att lägga pengar på typ välgörenhet

eller nåt?

 

-       Är inte att ge pengar till servitriser som behöver köpa nya kläder för att försöka se lika söta ut som dig, välgörenhet? Och dessutom så har jag redan skett bort miljoner till barn i Afrika så att så många som möjligt ska få gå i skolan.

-       Jag tycker nog välgörenhet med fattiga barn låter bättre än välgörenhet med servitriser, men jag gillar att du vill hjälpa människor som behöver hjälp.

-       Precis som jag räddade dig från att inte hamna i någon annan snygg killes armar? Tänk om inte vi hade träffats i Miami. Då kanske du ha

de träffat Joe Jonas eller någon annan! Och från vad jag har hört från bland annat Selena så är han en riktig idiot, som går runt och är otrogen mot söta tjejer som dig.

 

 

Jag skrattade åt honom.

-       Jag läste i en tidning att du var otrogen mot Caitlin Beadles med Jasmine, gör det dig till en idiot också?

-       Det var jag inte! Protesterade Justin. Jag var tillsammans med Caitlin ett tag, men vi gjorde slut för att hon inte orkade med att jag åkte runt och reste så mycket. Hon ville hellre vara tillsammans med en normal kille.

Justin såg lite ledsen ut.

-       Jag hoppas det inte kommer hända med oss!

-       Det kommer det inte! Du är alldeles för underbar för att jag ska kunna tröttna på dig. Visst, det kanske kommer vara jobbigt vissa stunder, men v

i får ta det som det kommer. Vi har ju faktiskt redan varit tillsammans i, vad är det, över fem månader snart?

 

 

-       Fem månader och 19 dagar för att vara exakt. Om 2 veckor har vi vår halvårsdag! Sa Justin glatt och log. Han lutade sig närmare mig och kysste mig mjukt.

-       Och när ska hade du tänkt att ska vi fira det? Ikväll eller om två veckor?

-       Vi kan väl fira vår fem-månader-och-19 dagar-jubileum ikväll? Föreslog Justin och jag förstod vad han menade.

-       Vi får väl se. Kanske inte om Pattie är hemma? Sa jag och skrattade.

-       Äh vi får väl skicka iväg henne då! Sa Justin ivrigt.

Som ett tecken från Gud kom Pattie tillbaka till b

ordet med en nyhet. Hennes kompisar skulle fira deras gamla klasskamrat som fyllde år och frågade om Pattie skulle med.

 

 

-       Är det okej för er om jag åker? Jag vet att vi hade bokat bord till ikväll, men ni kanske kan äta själva istället? Eller så tar vi det någon annan dag?

-       Jag ringer och avbokar så tar vi det någon annan dag när alla kan. Sa Justin snabbt och log. Jag och Chloé kan laga mat hemma, fortsatte han och tittade på mig och jag såg hur det glimtade i hans ögon. Jag nickade instämmande.

-       Självklart ska du åka! Vi klarar oss!

-       Åh vad snälla ni är! Förresten, har jag nämnt att ni är ett väldigt gulligt par?

Jag började rodna direkt men Justin log bara stort.

-       Det tycker jag också! Utbrast han och skrattade.


Vi gick tillbaka till bilen och åkte hem. Pattie sprang till badrummet och duschade.

Jag och Justin satte oss i soffan och slog på TV:n. Pattie kom ut ur sitt sovrum med håret virat i en handuk och höll upp två kläningar.

-       Chloé, skulle du kunna hjälpa mig?

-       Självklart! Svarade jag, glad att kunna vara till hjälp.

-       Vilken klänning tycker du är snyggast? Ska jag ha denna röda som är lite finare, eller denna svarta? Eller är den svarta för kort?

-       Är det killar med på festen?

-       Ja! Skrattade Pattie.

-       Då tycker jag definitivt den svarta! Fastslog jag och log mot henne.

-       Du har nog rätt, tack gumman!

-       Det var så lite!


Justin:

Tjugo minuter senare var mamma färdigsminkad och stylad.

-       Blir det bra? Frågade hon och snurrade runt.

-       Ja du är jättefin mamma, sa jag och kysste henne på kinden. Ha det så kul! Förresten, när kommer du hem?

-       Det ligger ganska långt här ifrån och jag kan ju inte köra hem om jag har druckit vin, så jag funderade faktiskt på att sova över hos en kompis. Om det är okej för er? Ni klarar väl er antar jag? Sa hon och skrattade.

Jag tittade på Chloé och blinkade till henne med ryggen mot mamma.

-       Nu måste jag gå! Ta hand om er och gör inget dumt, varnade hon  och det sista var mer menat till mig.

Jag kramade om henne och Chloé gjorde det samma. Så fort hon hade gått låste jag dörren och vände mig om mot Chloé.

-       En heeeel natt för oss själva… hm, vad ska vi hitta på?

-       Tjadu, sa Chloé och låtsades fundera. Jag har ju inte sett ditt sovrum ännu…

-       Då tycker jag att vi gör en rundvandring dit. Och jag har hört att sängen är riiiiktigt skön!

Chloé fnittrade.

-       Jaså det säger du?

Jag böjde mig ner och lyfte upp henne i min famn och Chloé skrek förtjust till. Med ett hårt grep om henne sprang jag uppför trappen och bort till mitt rum. Jag stängde dörren bakom oss med foten och slängde ner henne på sängen och lade mig mjukt ovanpå. Vi började kyssas vilt och mina händer letade sig in under hennes tröja. Plötsligt harklade sig Chloé och drog sig ifrån.

-       Vad är det? Har jag gjort något fel? Frågade jag oroligt. Vill du inte? För isåfall är det helt okej…

-       Nejnejnej! Det är inte det? Men får jag måste tyvär gå på toa först, sa Chloé och rodnade.

-       Självklart,sa jag och satte mig upp. Men skynda dig tillbaka! Ropade jag efter henne.

Hon vände sig om och gav mig en sexig blick, som räckte som svar.

Så fort hon stängt dörren tog jag fram några ljuslyktor och tände dem. Jag sänkte ljuset i rummet så att det fick en romantisk stämning. Jag kollade för säkerhets skull i lådan på nattduksbordet för att se om det låg en kondom där, och det gjorde det. Jag hörde hur Chloé spolade och tvättade händerna och jag lade mig ner på sängen. En sekund senare kom hon ut och ögonen lystes upp när hon såg ljusen runt sängen som jag hade gjort iordning. Hon gick fram till sängen och lade sig ovanpå mig. Jag lade armarna runt henne och våra läppar möttes igen.



Kommentarer
Postat av: Clara B

Men neeeeej åh, nu måstemåste ja veta vad som händer !!!!!!

Skriv imon Snällasnällasnälla !!!!

2011-06-06 @ 23:50:57
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-07 @ 07:09:14
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Olivia

Du måste skriv mer ........... Nuuuuuuu

2011-06-07 @ 10:04:24
Postat av: elena

fortsätt nuuuu måste veta mer

2011-06-07 @ 13:11:14
Postat av: Rebecca<3

Mer!!! Snälla Julia!! Skriv mer! Den är BÄST!!!! ♥ :) <3

2011-06-07 @ 15:27:41
Postat av: emma andersson

jag tycker faktiskt att du ska skriva mer nu nu nu nu nu !!:D

2011-06-07 @ 16:20:42
Postat av: Olympia

Eyy, du kan ju nt sluta nuu! ;) Skriiiv meeeeera nuuuuu! :D <3

2011-06-07 @ 16:22:37
URL: http://jamais.devote.se
Postat av: Anonym

MER! <3

2011-06-07 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0