A Dream Come True- Avsnitt 2

-       Flirty much huh?

-       You like it?

-       Maybe… maybe not.

-       Oh mysterious girl! I like it! So tell more about Sweden! Are there any goodlooking guys there? A boyfriend of yours maybe?

-       What with all the curiosity?

-       Just wanna know if your avalable… And if we could have that dance I was talkning about before?




 

-       Ehm sure! Vi gick bort till dansgolvet och precis när vi skulle börja dansa så ändrades musiken till lugnt tempo. Vi tittade på varandra och skrattade. Han började närma sig och lade händerna runt min midja.

-       Perfect! Just more chance for me to get to know you better. Sa han nöjt.

Jag kände hur mina kinder blev röda. Han var så snygg! Och verkade verkligen vara intresserad av mig! Hur gick det ihop? Jag tittade bort för jag klarade inte av hans stirrande blick. Genast tog han handen under min haka och vände mitt ansikte mot honom.

-       Hey! Why are you blushing? Sa han vänligt och tittade på mig nyfiket.

-       Cause a boy like you have never noticed me before… erkände jag tyst och tittade ner igen.

-       I don’t believe you! Almost every boy in this room is looking at you! Him and him! And that guy you and your sister was talking to before!

-       You mean Dan?! Noo! Euw, he is old!

-       But he was still looking at you! I’m just saying!

Jag bara skakade nekande på huvudet.

-       We gotta work with that awful selfconfidence of yours! Skrattade han. Maybe this will help you? Han lutade sig framåt och precis när det kändes som om våra läppar skulle mötas så hörde jag någon ropa i panik.

-       Juliaaa!! Julia??!! Var är du?

Shit! Rebecca... jag hade helt glömt av omvärlden när jag var tillsammans med Justin. Det kändes som om det bara var jag och han i rummet. Det var som om jag vaknade upp ur en dröm.

-       My sister! I got to go! I’m sorry! But it was very nice to meet you. Sa jag och log, försökte dölja sorgen jag kände över att behöva lämna honom och tanken över att jag förmodligen aldrig skulle träffa honom igen!

-       No are you sure? But can I just get you´re number at least?

-       I don’t have time! Bye! Sa jag och vände mig om för att leta reda på Rebecca i folkvimlet. När jag hittade henne kramade hon om mig så jag höll på att strypas.

-       Julia! Var har du varit? Jag har varit så orolig! Du kan ju inte bara försvinna sådär!

-       Förlåt, jag var bara och dansade!

-       Tänk om någon hade drogat dig? Kidnappat dig, eller försökt våldta dig? Du vet inte vad som kan hända på sådana här ställen!

-       Förlåt, jag lovar att  de inte ska hända igen. Men det hände ju inget!

-       Nej, som tur var! Vem var den där killen du pratade med vid baren förresten?

-       Justin… sa jag och log. Justin Bieber!

-       Åh nej Julia! Säg inte att du fortfarande gillar honom!

-       Nejdå, det var länge sen! Lovade jag. Men det var inte mycket sanning bakom dem orden.  Jag vet att det låter löjligt, men trots att jag bara hade träffat honom för en kort stund så kände jag något för honom som jag aldrig hade känt för någon annan. Det kändes som han såg mig på ett annat sätt. Eller det var kanske just det att han såg mig överhuvudtaget! Och försökte han kyssa mig där på slutet? Nej, jag måste ha inbillat mig! Eller…?

 

- Piiiip….piiip…

Jag väntade otåligt på att signalerna skulle gå fram.

-       Snälla svara! Bad jag tyst för mig själv! Svara, svara, sva…

-       ..Hej det är Louise!

-       Åh heej Louise! Det är jag!

-       Julia?? Heeeeej! Åh vad jag saknar dig! Hur har du det? Kom du fram okej? Har du shoppat mycket? Träffat någon snygg kändis?

 

Louise är en av mina närmaste tjejkompisar. Hon var en aning... galen ibland om man säger så.

 

-       Haha ta det lugnt!! Det var många frågor på en gång! Få se... Bra, Jadå, Ja och… ja!

-       Åh vad kul!! Såå avundsjuk är jag! Vänta lite…. Har du träffat en kändis????!! Vem? Var? När?

-       Ta det lugnt nu, och jag förstår om du inte tror mig men… jag träffade Justin Bieber igå…

-       IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiihhhhhhh!! Lägg av!! Skämtar du?? Skrek Louise på andra sidan luren.

-       Haha nej!! Jag är helt allvarlig! Jag träffade honom igår, på ett uteställe. Jag var där med Rebecca och hennes kompisar och plötsligt så stod han där och så började vi prata och…

-       Pratade du med honom??? Lägg av!!!!

-       Haha aa och så dansade vi och…

-       DANSADE DU MED JUSTIN BIEBER?? Jag döööör!

-       Jag vet!! Ganska fräckt va?

-       Inte bara liiiite fräck! Jävligt fräckt!

Vi pratade ett långt tag och hon bad mig berätta allt som hände. När jag berätta om vårt avsked så blev hon besviken.

-       Vänta lite nu! Så han försökte kyssa dig, och så drog du dig undan för att "din syster ropade på dig"??

-       Ja, hon var jätteorolig!

-       Så då kunde du inte ha stannat i bara några sekunder längre?

-       Men det hade väl varit ännu värre om jag hade kysst honom och sen bara dragit där ifrån! Om han nu ens försökte kyssa mig! Han kanske bara lutade sig närmare för att säga något…

-       Kom igen Julia!! Tror du helt ärligt på det själv? Att en kille som har varit på dig hela kvällen, frågat om du har en pojkvän, upprepat flera gånger hur snygg han tycker du är och dansade med dig, att era läppar snuddade av misstag! Oh no girl! Då tar du isåfall fel!

-       Men varför skulle han vilja kyssa mig?

-       Varför skulle han inte vilja kyssa dig?? Du är skitsnygg, söt, smart, rolig, sexig, snäll… vad mer kan en kille önska sig?

-       Aww du är för snäll Louise!

-       Jag är bara ärlig! Det är väl det kompisar är till för? Men du nu måste jag sticka, mamma ropar som en galning nere från köket att jag måste gå och lägga mig… sa Louise och suckade. Men fortsätt att ha det hur bra som helst, shoppa lite för mig med, och kör hårt med Justin! Haha! Hejdå, Älskar dig!

-       Tack sötnos! Haha jag ska försöka! Pusspuss, älskar dig med!

-       Hejdå!

Så lade vi på. Jag suckade och gick upp ur sängen och satte på lite te. Rebecca hade åkt till skolan för länge sen. Det var ju bara vi i Sverige som hade ledigt på höstlovet.

Jag gjorde i ordning lite frukost och satte mig vid bordet med min laptop. Jag loggade in på min Facebook och Twitter och såg till min förvåning att jag hade nästan 50 nya nofications på Facebook och drygt det dubbla på Twitter. Vad är det som har hänt?

Ännu ett nytt kapitel.. haha! Hoppas ni gilla det;)
Insåg precis att jag glömde rätta alla stavfel innan jag publicerade igår! Haha! Men nu är det fixat:)

Kommentarer
Postat av: Sabbe

Awesome :D

Längtar till nästa kapitel!

2011-12-28 @ 21:37:13
URL: http://feelingsforbieber.blogg.se/
Postat av: Rebecca <3

"Jag var där med Charlotte och hennes kompisar" Charlotte?? vem är Charlotte?? <3

2011-12-29 @ 13:03:06
Postat av: Anonym

Ska vi göra ett länkar byte? kram http://taylorlstories.blogg.se/ :)

2012-01-03 @ 16:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0