Avsnitt 20


En stund senare hörde jag en svag knackning på dörren. Vem var det?

-       Kom in… viskade jag.

Dörren öppnades och där stod Justin.

-       Dina föräldrar har somnat, får jag komma in? Frågade han och log ett busigt leende.

Det var mörkt men jag såg att han bara hade på sig en T-shirt och kalsonger.

-       Hm…. Okejdå, viskade jag och fnittrade.

Han gick fram till sängen och kröp ner bredvid dig. Mm vad mysigt, sa Justin och gosade in sig och log nöjt. Jag skrattade åt honom.

-       Sååå vad fick dig att komma hit? Drömde du mardrömmar eller?

-       Haha nejdå! Men trodde du verkligen att jag skulle nöja mig med att sova i ett annat rum än dig, nu när jag äntligen är hos dig?

Jag fnissade och kramade om honom.

-       Är du trött? Frågade han och jag såg hur det glimtade till i hans ögon.

-       Nej inte särskilt… vad har du för planer? Frågade jag flörtigt.

-       Hm… kanske något åt det här hållet sa han och lade sig uppe på mig och kysste mig på halsen.

Han visste hur svag jag var för kyssar i nacken och jag kunde inte hålla ifrån ett svagt stön. Han log mot mig och kysste mig på munnen. Jag snurrade runt honom så att jag låg överst. Jag kände hur hans händer letade sig in under min tröja och jag rös till. Jag drog honom ännu närmare mig och kyssen blev till hångel. Jag tog av honom hans tröja och drog händerna över hans mage. Jag såg hur han blundade och bara njöt. Vi avslutade till slut kyssen och jag lade mig ner bredvid honom igen. Jag märkte hur han hade fått stånd och han flinade.

-       Det är för att du är så fin, sa han och pussade mig på kinden. Jag rodnade lätt och kröp närmare honom. En stund senare föll mina ögonlock och jag kände hur jag började sväva bort i drömmarnas land.

-       God natt älskling, viskade Justin och kysste min panna.

Justin:

Jag vaknade av mitt mobilalarm och stängde snabbt av den för att inte väcka Chloé. Jag drog på mig mina jeans och en tröja. Jag tittade på den vackra tjejen som låg i sängen. Hon var så söt när hon sov och hon snarkade lätt. Jag ville säga hejdå, men samtidigt ville jag inte avbryta hennes sömn. Så jag lät henne sova. När jag tog min väska och försiktigt försökte smyga ut, så hörde jag en röst bakom mig.

-       Hade du tänkt åka utan att säga hejdå till mig? Utbrast Chloé sömnigt.

-       Jag hade tänkt lämna en lapp… jag ville inte väcka dig. Du var så söt när du sov. Sa jag och kysste henne.

-       Ingen ursäkt! Sa Chloé lite småsurt, men det dröjde inte länge innan hon log igen och kramade mig. Du borde gå nu, så att du inte kommer för sent…

-       Vill du bli av med mig eller? Flinade jag.

-       Nej! Protesterade hon. Men jag vet att du lovade Scooter att komma prick klockan nio.

-       Ja, men klockan är bara åtta. Om du skyndar dig att göra dig ordning så kan vi äta frukost tillsammans och så kan jag följa dig till skolan. Sa jag och log.

-       Okej! Sa Chloé och sken upp. Hon flög upp ur sängen och smet in i badrummet. Någon minut senare kom hon utspringades igen.

-       Jag ska byta om nu, så du får gå ut! Sa Chloé och fnittrade.

-       Säkert? Jag kan blunda annars… försökte jag.

-       Oh no! Vi vet båda mycket väl att du inte kommer göra det, så ledsen! Vi ses där nere, skrattade Chloé och föste ut mig. Jag blev utknuffad ur rummet och hon stängde dörren. Jag började gå mot trappan men vände mig om och knackade på dörren.

-       Säkert att du inte har ångrat sig?

-       Hm….JAAAAAA! Utbrast Chloé och skrattade. Gå nu, jag är klar om fem minuter.

Jag skrattade för mig själv och gick ner till köket och började göra frukost. Jag öppnade kylskåpet och efter en stunds velande bestämde jag mig för att göra amerikanska pannkakor, min speciallitet. Jag vispade snabbt ihop mjöl, ägg och mjölk och stekte pannkakorna.

-       Mm, det doftar gott! Sa Chloé och lade armarna om mig bakifrån. Vad söt du är! Vill du ha hjälp? Frågade hon.

-       Nej! Sätt dig ner, min lilla prinsessa ska inte behöva göra någonting. Sa jag och log stort.

-       Haha du är för snäll mot mig!

-       Nej, det är du bara värd. Du är alltid så snäll mot alla, jag vill göra något tillbaka.

Jag lade upp pankakorna på två tallrikar och serverade med jordgubbar och sirap.

-       Voila, pankakor á la Bieber!

-       Wow Justin! Utbrast Chloé efter en tugga. De här är de godaste pankakor jag någonsin ätit! Du är grym!

-       Jag vet, flinade jag.

Efter att vi hade ätit upp diskade vi tallrikarna och Chloé packade ihop sin väska.

-       Är du klar? Frågade jag.

-       Ja, sa Chloé och tog på sig sin jacka och låste dörren utifrån.

Jag tog hennes hand och så gick vi till hennes skola. När vi var utanför ingången kramade jag om henne och kysste henne länge och passionerat.

-       Justin! Vi är inte ensamma, sa Chloé och tittade nervöst runt omkring sig.

-       Jag vet, men jag vill ta vara på min sista kyss.

-       Hejdå Justin, jag kommer sakna dig.

-       Jag kommer sakna dig med älskning. Men jag måste skynda mig nu… Hejdå! Jag vinkade till henne och började gå bort till vägen, där bussen skulle hämta mig.

Plötsligt kom jag på att jag hade glömt min keps hemma hos henne. Jag vände mig om och skyndade tillbaka till skolan. Jag såg två tjejer som stod och bråkade och rätt som det var slog ena tjejen till den andra tjejen. Jag rusade dit och när jag kom närmare såg jag vilka det var. Tjejen som hade slagit den andra var Elsa, och tjejen som hade blivit slagen var Chloé... Min Chloé! Jag sprang fram till henne och puttade bort Elsa.

-       Vad fan gör du? Utbrast jag rasande.

 

Chloé:

Jag drog en suck av lättnad när Justin kom tillbaka. Elsa hade bitchslappat mig på kinden, ganska hårt också. Hon hade skrikit åt mig och sagt mig åt mig att låta Justin vara. Jag var tydligen inte bra nog åt honom, hon passade mycket bättre som hans flickvän. Jag blev irriterad och frågade varför det då var jag, och inte hon, som var tillsammans med honom! Hon blev arg och slog till mig.  Vilken tur att Justin kom, vem vet vad hon hade tänkt göra här näst?

-       Du rör aldrig min flickvän igen? Hör du det? Skrek Justin. Jag hade aldrig sett honom så arg.

-       Men jag gjorde inget, sa Elsa oskyldigt.

-       Joho du, jag såg dig allt! Försök inte spela oskyldig. Försvinn här ifrån. Och du går aldrig i närheten av Chloé igen, förstått?

Elsa såg ut som om hon skulle börja gråta, men hon vände sig argt om och gick. Justin vände sig mot mig.

-       Är du okej, älskning? Gör det ont?

-       Nej, det är inte så farligt. Men tack för att du räddade mig!

Vi kramades en stund. Men sen tittade Justin oroligt på klockan.

-       Justin gå! Jag klarar mig!

-       Men jag vill inte lämna dig här ensam.

-       Justin, gå! Det är lugnt! Jag klarar mig. Du måste åka nu, annars kommer du försent till konserten. Du får inte svika dina fans.

-       Nej jag vet… sa Justin dystert. Men lova att ringa mig så fort det är något!

-       Jadå jag lovar, hejdå Justin.

-       Hejdå sötnos, ta hand om dig. Ropade Justin medan han sprang bort till bussen som stod och väntade på honom.

När jag gick in till klassrummet satt Elsa helt ensam, vilket var mycket ovanligt. Annars brukade alla flockas runt henne, både killar och tjejer.  Inte ens hennes pojkvän Daniel satt där. Daniel är förmodligen skolans populäraste och snyggaste kille. Inte för att jag brydde mig. Jag hade ju Justin…

-       Varför sitter hon ensam? Frågade jag Jenny.

-       Alla såg eller hörde om vad som hände förut. Att hon slog dig. Hur mår du?

-       Jag är okej, lite ont bara.

När lektionen slutade gick vi och åt lunch.  Det var spagetti med köttfärssås, vilket är typ det godaste man kan få i skolan. När jag skulle gå och slänga maten gick jag förbi Elsas bord. Hon gav mig en elak blick men jag ignorerade henne och fortsatte gå. Plötsligt så halkade jag på något och snubblade till och tappade min tallrik. Det blev helt tyst i hela matsalen, alla tittade på mig. Gud vad pinsamt! Elsa började hånskratta och pekade på mig. Alla vände sig om mot henne istället, ingen annan skrattade. När Elsa insåg att hon var den enda som skrattade blev hon tyst och jag såg hur mycket hon skämdes. Vilken annan dag som helst hade alla skrattat med Elsa, men inte nu. Inte idag. Inte åt mig…

-       Hur gick det? Hörde jag en mjuk röst bakom mig.

Jag vände mig om och mötte Daniels oroliga blick.

-       Det gick bra, sa jag lite osäkert och kollade bort på Elsa.

-       Skit i henne. Hon är bara en idiot! Jag kan inte fatta hur hon kunde slå dig förut.

-       Ehm… är inte ni tillsammans? Frågade jag förvirrat.

-       Nej, vi är inte det och har aldrig varit det heller. Det var bara Elsa som ville det. Kom, låt mig hjälpa dig upp, sa han och sträckte fram handen och log.


Draaaaaama! Haha;) Lovar att det inte kommer bli en sån där "nu-händer-det-inget-så-nu-måste-någon-dö-för-att-det-ska-bli-lite-drama - blogg" Men någonting måste ju hända... Vad tyckte ni? Kommentera please:D

PS. har påsklov nu så det är därför jag uppdaterear oftare, hinner skriva mer eftersom jag inte har några läxor! Bra va?

Kommentarer
Postat av: emma andersson

OMG så bra! yeaah elsa blir dissad!:D

2011-04-18 @ 23:16:52
Postat av: Madde

Mera, sjukt bra!!!!!!!!!!!

2011-04-19 @ 00:14:00
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Sabbe

Jääääätte bra !

Men hoppas att hon inte börjar gilla Daniel. Var de så han hette? Hahaha bra minne jag har ;)

2011-04-19 @ 08:57:05
Postat av: Natta

Juli det va asbra kapitel ju! Hehe vilken diss Elsa fick, rätt åt henne :p your fans want more, and we want it soon! pusss

2011-04-19 @ 10:53:53
Postat av: Anonym

mermer :D

2011-04-19 @ 11:39:16
Postat av: jennifer

Hejsan, jag har börjat skriva på en ny novell, kika in här; http://biebernovell.blogg.se/2011/april/the-singing-boy-del-1.html#comment och berätta vad du tyckte om del 1 :)

kram!

2011-04-19 @ 17:13:26
URL: http://biebernovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0