Avsnitt 19

 

-       Kom hit snygging, skrattade jag och kysste honom. Vi avbröts av tjoande skrik.

Vad var det där? Tänkte båda och vände oss om. Och snart förstod vi var ljudet kom ifrån. Inprincip hela skolan stirrade på oss, från skolgården och jag såg mina klasskompisar hänga ut huvudena genom fönstret.

-       Ops… sa jag och fnittrade generat till.

-       Äsch, jag tänker inte låta någon eller några hindra mig från att kyssa dig, sa Justin bestämt och log. Han lade händerna runt min midja och kysste mig än en gång och alla skrek förtjust till.

Justin:

Jag märkte hur Chloé började rodnadna när alla tittade på oss. Och visst, det var väl inte så jättesmart med tanke på att om detta kom ut så kommer vi bli helt bombarderade av paparazzis. Men detta var ju Chloé skola, hennes kompisar. Plus att vi var i en liten stad i Sverige. Det var inte många som visste att jag var här, alla trodde att jag fortfarande var i Danmark eller på väg till Spanien för min nästa konsert. Dessutom tror jag inte att någon fotade på oss. Alla var väl för chokade, haha.

Chloé var tvungen att fortsätta skolan och jag var med henne hela dagen. Alla var ganska galna men till slut tror jag att jag hade gett inprincip alla en autograf och låtit dem ta ett kort med mig.  Jag märkte snabbt vilka som var Chloés riktiga kompisar, och vilka som plötsligt kom och låtsades att de var bästa vänner, bara för att kunna få prata med mig. Chloé hade tidigare varnat mig för hennes bästa kompis Jenny. Hon berättade att hon var mitt största fan, men jag skrattade bara åt Chloé och sa att jag inte trodde att hon var lika galen som vissa andra jag hade stött på. Men jag hade fel. Det såg ut som om hon var beredd att svimma när hon såg med. Hon stod och skakade och visste inte vad hon skulle säga. Jag kunde inte förstå varför tjejer blir så i min närhet. Jag var glad över att Chloé inte var sådan… Mitt i korridoren kom det fram en tjej till min och kastade sina armar runt mig.

-       Heeeej Justin, sa hon och log flörtigt. Jag heter Elsa.

Jag sade hej, men kände att det var något konstigt med henne, hon verkade falsk.

-       Så vill du att jag ska visa dig runt här i stan? Jag vet alla coola affärer och ställen man ska gå till, som jag inte tror Chloé riktigt har koll på, sa hon och skrattade elakt. Hon höll på och slängde med håret och blinkade med ögonen hela tiden.

-       Eh tack, men jag tror jag tackar nej, sa jag och försökte att låta artig fastän jag verkligen inte gillade henne och ville bara gå därifrån. Jag åker imorgon igen, fortsatte jag, så allt jag vill är att umgås med Chloé så mycket som möjligt, sa jag och lade armen runt hennes midja. Jag märkte hur förvånad den där tjejen, Elsa eller vad hon nu hette, blev. Men hon log och sa,

-       Aha jag förstår, men kan jag få ditt nummer så kanske vi kan träffas någon gång?

-       Nej jag lämnar inte ut mitt nummer till vem som helst, svarade jag och tog Chloés hand. Kom vi går Chloé, sa jag och drog med henne bort.

 

Chloé:

-       Förlåt om jag var tyken mot din kompis, men jag stod verkligen inte ut med henne,  sa Justin och tittade på mig med oroliga ögon.

-       Min kompis? Haha skojar du med mig? Hon må vara skolans populäraste tjej, men är såååå bitchig.

-       Populär? Hon? Fågade han förvånat och vände sig om och kollade på Elsa igen. Hon stod och vinkade till honom som en galning. Justin ignorerade henne.

-       Ja, sa jag och suckade. Alla killar tävlar om vem som kan få henne. De är så dumma och tänker bara på att hon är snygg att de inte märker hur falsk och bitchig hon är, förklarade jag.

-       Snygg? Frågade Justin ännu mer förvånad. Förlåt mig, men vad är det för fel på killarna på din skola? Hon är ju inte snygg för fem öre! Inte i närheten jämfört med dig, sa han och log flörtigt.

-       Kul att höra att någon inte tycker att hon är snygg för omväxling skull. Men du behöver inte ljuga för mig Justin…

-       Jag lovar Chloé! Du är den vackraste, snyggaste och sötaste tjej jag någonsin träffat, har jag inte redan sagt det till dig?

-       Jo men…

-       Inga men! Så är det, punkt slut! Sa han bestämt och flinade.

-       Och vet du att du att du är den snyggaste killen i hela världen?

-       Tja, sa han självsäkert, efter att ha blivit utnämnd till snyggaste killen i inprincip alla tidningar, så är jag medveten om att jag är ganska snygg ja! Sa han och brast sedan ut i skratt.

-       Man ska inte tro på allt man läser, är det inte du som alltid brukar säga det? Retades jag.

Han bara skrattade åt mig och knuffade till mig i sidan. Vi gick hand i hand in till franska lektionen.

-       Bonjour ma belle madame, ça va bien? Sa Justin på franska och flörtade med vår franskafröken, precis som han gjorde med alla andra.

-       Ça va trés bien merci, Justin. Svarade vår annars stränga lärare och log. Jag hade aldrig sett henne le innan, vad gjorde Justin med människor egentligen?

Han gick och satte sig på platsen bredvid mig och flinade.

-       Fjäsk, viskade jag och han skrattade.

 

När skolan slutade gick vi hem till mig. Justin pladdrade på om hur annorlunda skolan var här jämfört med den han hade gått på i Canada.  Han kunde inte förstå att vi behövde lära oss så många olika språk. Förutom svenska, som enligt honom lät om ”tjitteriflitteri”, skulle vi lära oss engelska, franska och spanska! Om man, som jag, hade c-språk då.  Han tyckte att matten var ganska lätt och retade mig och sa att vi var tröga är i Sverige, medan han inte förstod varför vi behövde lära oss om hela Amerikas historia. De behövde ju inte lära sig om Sveriges historia, tyckte han och det höll jag faktiskt med om. Sen förstod han inte hur vi stod ut med den där äckliga maten. När han tog en tugga, tittade han på mig och rynkade med näsan.

-       Jag är inte bortskämd när det gäller mat, men fyyyy!

-       Haha ja se vad vi måste stå ut med här i skolan. Du tycker att du jobbar mycket, med dina konserter och photoshoots och flyga varje dag, men tänk vad vi måste gå igenom. Skojade jag.

-       Ja usch. Jag fattar inte hur dem kan servera sån här mat, sa Justin och var helt allvarlig och fattade inte att jag skojade.

 

Vi hade en mysig kväll hemma och åt middag ensamma, mamma och pappa jobbade sent, vilket jag var oändligt tacksam över. Vi gick och hyrde en film och tittade på den i mitt rum. Mellan oss låg en skål med popcorn, ett måste när man tittar på film enligt Justin. Jag var glad över att allt var som vanligt igen, att vi äntligen var tillsammans. Även om han skulle åka igen imorgon. Han lade armen runt mig och tittade mig djupt in i ögonen. Jag hade svårt att koncentrara mig på filmen, och kunde inte sluta tänka på allt som hade hänt idag. När jag kom att tänka på Elsas avundsjuka min, började jag plötsligt skratta högt. Justin tittade förvånat på mig.

-       Vad är det som är så roligt? Frågade han och log.

Jag kunde inte svara honom utan låg ner och vred mig av skratt och tårarna forsade ner för mina kinder. Snart stämde också Justin in och vi låg och skrattade i säkert 10 minuter.

-       Vad skrattar vi åt egentligen? Frågade Justin när han hade lugnat ner sig.

-       Jag kom bara att tänka på Elsas förvånade och avundsjuka min när du dissade henne i skolan i dag.

-       Haha ja, hon såg ganska svartsjuk ut, flinade Justin.

Det knackade på dörren och jag och Justin flyttade lite längre ifrån varandra. Mamma stack in huvudet genom dörren.

-    Klockan är halv tolv, så jag tror att det är dags för er at sova nu. Chloé ska till skolan och du Justin, vet jag ska upp tidigt imorgon och fortsätta din turné. Jag har bäddat i gästrummet för dig.

Jag stönade inombords. Varför var mamma så töntig som inte lät oss sova i samma rum? Jag var ju 16 år för Guds skull! Men jag vågade inte protestera.

-       Tack Mrs Johnsson. Det var vänligt av dig, sa Justin artigt och reste sig upp.

-       Snälla, kalla mig Charlotte, sa mamma och log. Och vi är så glada att ha dig här Justin, jag märker på Chloé hur lyckig hon är.

-       Det var mycket snällt av er att låta mig sova här. Jag har saknat er dotter väldigt mycket.

Justin kramade om mig och sade god natt och sen gick han över till sig. Jag borstade tänderna och satte på mig ett par korta shorts och ett linne. Jag hoppade ner i sängen och släckte lampan. Jag hade svårt att somna och kunde inte sluta tänka på att Justin skulle åka imorgon. En stund senare hörde jag en svag knackning på dörren.

-       Vem är det? Viskade jag.

Dörren öppnades och där stod Justin.

-       Dina föräldrar har somnat, får jag komma in? Frågade han och log ett busigt leende.¨



Tack för alla era snälla kommentarer, blir så himla glad! Fortsätt med det;)
Vad tyckte ni? Något jag kan göra bättre? Och jo, jag har en fråga: Tycker ni om att jag skriver allt på svenska? Eller hade ni hellre velat att jag skriver på engelska när de pratar? Blir det mer verklighetstroget då, eller är det skönt att jag skriver på svenska så att man förstår allt?
Och vill ni att jag ska fortsätta med bilder till varje kapitel? Ops... det där var mer än en fråga... haha!
Kom gärna med idéer och förslag! Kramar, Julia<3


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-04-17 @ 23:28:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Evelina

Skriv allt på svenska! Det blir bättre så ;)

2011-04-17 @ 23:54:57
URL: http://ewiis.se
Postat av: emma andersson

Bra som vanligt!!

tycker de ska bli lite drama att killarna på skolan börjar gilla Chloé mer för hon är med justin och att Elsa blir dissad av de flesta?:D ett förslag?:DD

2011-04-18 @ 00:31:21
Postat av: lydia

superbra !!!

Hon kan väl hänga med honom till spanien för att hon alltid drömt om att åka dit ? (förslag) :D

2011-04-18 @ 08:16:37
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Anonym

tkr det e jätte bra, men om dom pratar på engelska så blir det lite mer verklighetstroget ;) men det är jätte bra på svenska också :D

2011-04-18 @ 09:26:21
Postat av: Madde

Bättre svenska, jobbigt för vissa om du bara byter till engelska bli lite wierd. Måste bara säga det, du skulle få kommentaren igår, men datorn ville inte samarbeta med mig.

Sjukt bra, gillar precis hur du skriver, lixom din egna stil.

2011-04-18 @ 10:10:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Sabbe

Jag tycker det är bättre på svenska :).

då förstår man mer, men på engelska är det oxå kul.. det kvittar faktist :).



och fortsätt med bilderna ! det är as grymt. :D

2011-04-18 @ 21:48:45
Postat av: Sanna

MM,Svenska!!

Fortsätt med bilderna!!!

2011-04-19 @ 18:29:48
URL: http://sweetbieberfever.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0