Avsnitt 27

 

-       Är det säkert att han är okej med att sitta ensam? Frågade jag oroligt. Det känns så elakt…

-       Äsch, han klarar sig! Kenny klarar sig alltid, sa Justin och skrattade. Tänk inte på andra nu! Nu är det bara vi, du och jag…

”Du och jag…”. De orden fick mig att smälta inombords.

Justin:

Vi satte oss vid bordet, mitt emot varandra. Kyparen kom in och vi beställde mat. Det dröjde inte länge innan maten kom in, jag skulle gissa på att de gjorde vår mat före de andra restauranggästerna… haha! Kyparen ursäktade sig och gick äntligen ut, så nu var vi helt ensamma.

-       Så vad tycker du om Atlanta? Frågade jag och log.

-       Jag tycker om det och jag gillar människorna som bor här… skrattade hon.

-       Hoppas att det är mig du syftar på, och inte någon annan snygg kille som du har gått och kärat ner dig i, sa Justin och flinade.

-       Nepp, bara du! Sa Chloé efter en lång tids tänkande.

-       Puh! Blev nästan lite orolig där, sa jag och blinkade.

Jag kunde inte sluta le. Hon var, förutom väldigt söt, både snäll och rolig. Jag hade lättare att prata med henne än någon annan, även om vi inte har känt varandra speciellt länge. Hon var aldrig tyken och verkade inte heller vara av den svartsjuka typen. Vissa tjejer som jag hade dejtat hade knappt låtit mig krama fans, för att inte tala om min one less lonely girl…

Men det var fortfarande mycket jag inte visste om henne.

-       Berätta något om dig! Nej, allt! Jag vill veta allt! Sa jag och log förväntansfullt.

-       Allt?! Oj… har vi tid med det? Skrattade Chloé.

-       Vi har all tid i världen, svarade jag och flyttade mig närmare henne i soffan som vi satt i.

-       Jag vet inte vart jag ska börja…. Du får ställa frågor istället.

-       Och du måste svara på alla! Utbrast jag ivrigt.

-       Vi får väl se… sa Chloé och blinkade.

-       Okej… favorit färg?

-       Hm… lila!

-       För att du gillar det eller för att jag gör det? Frågade jag och skrattade.

-       VA, gillar du också lila? Frågade Chloé och låtsades vara förvånad. Men nej, jag tycker faktiskt om det.

-       Wow, samma favoritfärger alltså… vi måste vara själsfränder!

-       Ja, vi är som gjorda för varandra, instämde Chloé och fnittrade.

-       Vad tycker du om för mat?

-       Typ allt! Sa Chloé och skrattade. Men mest asiatiskt! Och grillat kött! Jag älskar kött!

-       En tjej som älskar mat, det gillar jag! Ännu en sak vi har gemensamt. Okej, om du skulle åka på semester, hade du valt skidsemester eller solsemester?

-       Svårt val! Men jag måste nog ändå välja solsemester! Jag älskar att åka skidor men hatar att frysa och behöva gå runt i klumpiga termobyxor.

-       Det har du rätt i. Hund eller kattmänniska?

-       Hund definitivt! Jag gillar inte katter, jag vet inte varför… de är typ läskiga! Smyger omkring helt tysta.

-       Läskiga vet jag väl inte, skrattade jag, men jag tycker också bäst om hundar.

-       Men helst hade jag velat ha en apa! Eller delfin!

-       Hm, delfin är ju lite svårt att ha som husdjur, sa jag och flinade. Men en apa kan jag säkert fixa till dig!

-       Nej tack, det räcker med dig, sa Chloé och skrattade.

-       Aush! Tack för den!

-       Ta det som en komplimang, jag gillar ju apor! Fnittrade Chloé.

-       Okejdå…

Jag fortsatte mitt lilla förhör.

-       Sommar eller vinter? Vänta låt mig gissa, sommar eftersom du hatar kyla?

-       Haha du känner mig för bra!

Jag log stolt. Hon fick berätta om hela hennes barndom och om hennes önskningar för framtiden. Hon ville vara gift vid 30-årsåldern och ha 2 barn, helst en flicka och en pojke. Precis som jag, förutom att jag ville ha två flickor. Tänk, två minikopior av Chloé…

Oj, jag börjar nog verkligen bli kär i henne! Jag tänker redan på hur våra barn skulle se ut!

-       Det här förhöret var ju inte så farligt som jag trodde, skrattade Chloé.

-       Vänta du, jag har bara börjat… Har du hånglat med en kille som du inte känner?

-       Nej, helt ärligt så är du den enda kille jag har hånglat med. Kysst några har jag gjort, men inte på samma sätt som vi…sa Chloé och fnittrade.

Jag log stort, på något konstigt sätt kändes det bra att jag var den enda hon hade hånglat med. Som om jag var speciell…

-       Hade du inte gjort det för att du inte våga, eller bara inte träffat rätt kille? Fortsatte jag nyfiket.

-       Vågat hade jag nog, så snarare inte rätt kille…

-       Förutom mig då! Sa jag och flinade

-       Ja, förutom dig! Skrattade Chloé.

-       Har du någonsin gillat en lärare? Alltså mer som en lärare, förtydligade jag och väntade förväntansfullt på hennes svar. Hon satt och funderade och verkade inte vilja svara. Du vet att du måste svara! Kom inte med någon ursäkt!

-       Ja… erkände hon till slut, och jag tittade förvånat på henne.

-       Fast han var vikarie, inflikade Chloé.

-       Men ändå!

-       Döm mig inte! Han var typ 22 år, max 26, och skitsnygg! Och alla tjejerna gillade honom. Tyvärr hade vi bara honom i en vecka…

-       Det var nog bra det! Vem vet vad som hade hänt annars? Sa jag och blinkade. Bad bad girl…

Chloé skrattade och skakade på huvudet.

-       Ofta inte du har varit tänd på någon ung tjejvikarie eller lärare.

-       Nej usch, lärare som lärare! Jag skulle aldrig sjunka så lågt, retades jag. Men nu är det jag som frågar!

-       Men… protesterade hon.

-       Inga men! Jag betalar middagen och du får betala tillbaka genom att svara på alla mina frågor.

-       Men jag kan betala! Sa Chloé envist.

-       Försök inte komma undan! Jag skulle aldrig låta dig betala. Nu fortsätter vi… jag antar att du aldrig har du… du vet… haft sex med någon?

-       Antar? Frågade Chloé och höjde ögonbrynen.

-       Jaa… med tanke på att du inte hade hånglat med nån innan…?

-       Men du har rätt. Jag har inte gjort det… vet inte om jag är redo, erkände Chloé. Jag var glad att hon var så ärlig mot mig. Har du? Frågade hon och jag såg att hon rodnade lite vid det här samtalsämnet.

-       Nej, jag väntar på den rätta, sa jag och log menande mot henne. Hon förstod och började fnittra.

-       Vi får väl se… vi får väl se!

Jag log nöjt. Hon var i alla fall inte helt emot det.

Vi avbröts av kyparen som kom in med efterätten. Jag hade beställt in chokladfondant med jordgubbar och Chloé valde en pannacotta med passionsfruktssmak.

-       Blunda! Beordrade jag.

-       Okej… sa hon och tittade misstänksamt på mig med slöt ögonen.

-       Vad tycker du om det här? Frågade jag och gav henne en sked av min efterrätt.

-       Mmmmm, gott!

-       Och det här? Fortsatte jag och matade henne med en jordgubbe.

-       Ännu godare! Fnittrade Chloé.

-       Och det här? Sa jag och lutade mig fram och kysste henne mjukt.

-       Godast! Sa Chloé och lutade sig fram och letade efter mina läppar. Jag kysste henne igen och lade händerna runt hennes midja. Kyssen blev mer och mer passionerad, men vi avbröts av att dörren öppnades. Där stod Kenny och flinade som ett litet barn.

-       Ops… hoppas jag inte avbröt något, skrattade Kenny. Jag kan gå om ni vill…?

-       Tja, lite olägligt kom du, erkände jag och flinade.

-       Jag undrar bara om det inte är dags att åka hem snart? Klockan är elva, ni har suttit här och pratat… eller vad ni nu har gjort, sa han och gav oss en sträng min, i mer än tre timmar nu!

-       Oj! Tiden går fort när man har roligt, sa jag och släppte taget om Chloés midja och tog hennes hand istället. Redo att gå?

-       Jag hade kunnat sitta här i minst tre timmar till, men Kenny har nog rätt, det är dags att åka hem. Annars kommer väl mina föräldrar undra var jag är.

Jag betalade maten, efter en massa tjatande och protesterade från Chloé som tyckte att hon kunde få betala för en gångs skull. Jag var envis, och till slut var hon tvungen att ge sig. Vi satte oss i bilen och Kenny körde oss hem. När vi kom fram till Chloés hus följde jag henne upp till dörren. Innan hon gick in kysste jag henne passionerat och ville inte släppa taget. Chloé drog sig undan och såg lite besvärad ut.

-       Kenny…?

-       Värst var du bryr dig om folk ser oss kyssas! Dessutom har han ju redan sett oss. Och om det är någon som inte bryr sig så är det Kenny. Sa jag och log.

-       Men det känns ändå konstigt! Jaja… Tack så mycket för ikväll! Det var jättemysigt. Sa hon och kysste mig snabbt på munnen.

-       Var det allt jag fick? Frågade jag besviket.

-       Du kan inte alltid få allt Justin… du får ha tålamod. God natt!

-       God natt shawty! Sa jag och kramade om henne hårt. Åh jag vill inte lämna dig, mumlade jag i hennes nacke.

-       Någon gång måste du faktiskt det Justin! Skrattade Chloé. Och vi ses ju imorgon igen.

-       Okejdå, love you!

-       Love you too, sa hon och log och öppnade dörren och gick in.

 

 

Chloé:

Jag log för mig själv när jag stängde dörren. Bästa dejten någonsin!

-     Var det där Justin Bieber utanför???! Utbrast en tjejröst bakom mig och jag ryckte till. Jag vände mig om och möttes av ett välbekant ansikte.

 


Vad tyckte ni? Skulle vara kul att veta om det var något speciellt ni gillar med novellen, eller inte gillar...;) Så kan jag veta vad jag kan göra bättre eller vad jag ska fortsätta med!
Fortsätt kommentera, och sprid även bloggen vidare! Har haft 86 unika besökare som mest, tror ni att vi kan nå 100?:D

Kommentarer
Postat av: sabbe :)

ääälskar novellen !

den är lixom bra för.. den är ltie mere verklig.. jag menar många anadra som skríver noveller skriver så fort.. gud jag kan inte förklara :o

men den är grym iaf ;)

2011-05-02 @ 20:54:37
Postat av: Johanna

mer me r:D

2011-05-02 @ 22:06:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Filippa

novellen är GRYYYYYYMMMM ju!!!!!!!!! mer mer mer :D :)

2011-05-03 @ 14:57:13
Postat av: Anonym

äääälskaaaaaaaar

2011-05-03 @ 15:24:04
Postat av: Rebecca<3

Skriv MMMERR!!!!!!!!!!!!! Den ÄGER!!!<3:)♥ GRYMT BRA!!

2011-05-03 @ 16:16:18
Postat av: Rebecca<3

2011-05-03 @ 16:24:28
Postat av: Sara

novellen är grymt bra :) Skriv mer :))))) <3

2011-05-03 @ 18:31:46
Postat av: Madeleine

GRYMT! :)

2011-05-03 @ 18:38:05
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: cicci♥

världens bästa novell ever !!! jag älskar den jag är rent ut sagt beroende av den det känns som om det är jag som är chloè i love it love it loooovveeee iiitt !!! <3 <3 skriv en till , snälla idag ?? :D <33333

2011-05-03 @ 19:17:54
URL: http://bieberfaaans.blogg.se/
Postat av: Olivia

Meeer!!!!

2011-05-03 @ 20:11:16
URL: http://itsmydesterny.blogg.se/
Postat av: lollo

äger!!!! mer

2011-05-04 @ 07:32:09
Postat av: Nattttttttttaaa

We want more! We want more! We want more! I'm in love!

2011-05-04 @ 18:03:13
Postat av: Rebecca<3

Världens bästa novell! we WANT more! Skriv MMEEERR!!!!

2011-05-04 @ 19:00:48
Postat av: Marielle

Sv; jag följer din blogg. Och vill ha mer mer mer :)



Till alla andra, läs denna. http://fiststeptwoforever.blogg.se

2011-05-04 @ 22:42:40
URL: http://fiststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga ut 28:an nu?! Jag kan typ inte vänta mer!:p

2011-05-05 @ 22:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0