Avsnitt 38


Vi kröp ner under täcket och Justin släckte lampan. Båda var helt slut och jag kände hur mina ögonlock blev allt tyngre. Jag lade mitt huvud på hans bröstkorg och han lade armarna runt mig. Han kysste mig på pannan.

-       God natt min älskade flickvän. Viskade han.

-       God natt Justin. Mumlade jag tillbaks.

Sekunden senare somnade jag tryggt i hans famn.


Chloé:

Jag vaknade av att någon harklade sig. Trött som jag var tvingade jag mig ändå att öppna ögonlocken, även om jag bara ville somna om. Och det skulle jag ångra bara några sekunder senare. För det första jag såg när jag vaknade var Pattie i dörröppningen. Med min BH och Justins kalsonger i handen.

- Justin, vad är det här?!

- Mamma!!!! Snälla, gå ut!

- Ja, jag ska gå ut, med nu ska följa med mig!

- Snälla mamma?

- Nej, jag måste prata med dig. NU.

- Okejokej, jag kommer, suckade Justin.

Pattie gick ut genom dörren och Justin vände sig om till mig.

- Godmorgon, sa han med en djup suck och kysste mig på pannan.

Jag log trött mot honom.

- Din mamma...?

- Mm jag vet… Det som var en så perfekt kväll. Jag måste nog gå ner.

- Jaa hon verkade ganska arg, sa jag oroligt. Lycka till baby!

- Tack, det kan behövas! Flinade Justin.

 

Justin:

Jag gick ner till köket där mamma väntade på mig.

- Sätt dig ner! Sa hon bestämt.

- Mamma, jag kan förklara...

- Förklara vadå? Att ni hade sex? Eller hur? Eller kanske varför?

- Kanske för att vi älskar varandra!! Skrek jag. Vad tror du egentligen? Jag är snart sjutton år mamma, jag tror att jag har rätt att göra vad jag vill.

- Nej, så länge du är under 18 så är det faktiskt jag som bestämmer! Sa hon argt. Men då mjuknade hennes blick lite. Du vet hur jag var när jag var yngre. Självklart förstår jag er, men du måste förstå mig också. Jag vill bara inte att Chloé ska behöva gå igenom det jag gjorde. Jag säger verkligen inte att jag ångrade att jag blev gravid, för annars hade jag ju aldrig fått dig, men det var inte det lättaste att vara en gravid 18-årig mamma.

- Men vi har inte planerat att få barn. Jag använder kondom, och Chloé tar P-piller... Och vi är försiktiga.

- Tacktack det är allt jag behöver veta! Sa mamma snabbt, säkert lika obekväm i detta samtalet som jag är.

- Kom hit! Sa mamma och kramade mig. Förlåt, men jag gillar inte att se min lilla pojke växa upp så fort!

- Mamma, jag kommer alltid att vara din lilla pojke, skrattade jag och log.

Mamma skrattade också och tittade mig i ögonen. Men så blev hon allvarlig igen. Justin, jag vill inte att ni gör det här i huset igen. Speciellt inte när jag är hemma! Vad ni gör någon annanstans, kan ju inte jag hindra... men snälla, lova att vara försiktiga när ni, mamma rös till, ...har sex.

- Okej mamma, jag lovar! Sa jag och kramade henne snabbt och sen flydde jag upp till mitt rum.

Jag stängde dörren bakom mig och sjönk ner på golvet. Chloé kom fram till mig och satte sig bredvid mig.

- THE talk, huh?

- Yep! Fy fan, sååå pinsamt!

- Hur gick det då? Vad sa hon?

- Tja, jag antar att hon listade ut vad som hände igårkväll... men jag är säker på att hon inte kan ana hur fantastiskt det va, flinade jag och tittade på Chloé. Hon fnittrade och log.

>- Det var ganska fantastiskt, instämde Chloé.

- Men jag tror tyvärr inte att vi kommer kunna göra det här igen, sa Justin dystert.

- "Inte göra det här", som i inte i ditt hus, eller "inte göra det här" som i att inte ha sex över huvudtaget? Frågade jag förvirrat.

- Inte HÄR. I mitt hus...

- Okej... sa Chloé och suckade. Antar att vi får hitta något annat ställe igen. Får så lätt ger jag mig inte! Fnissade hon.

- Ohh, that's my girl! Flinade jag. Jag kände nästan inte igen dig igår kväll! Du var så vild...

Chloé rodnade och slog till mig.

- Aaaj! Det där kommer då få betala för!

- Oo, dream on baby!

- I will! Skrattade Justin. Grejen är den att mina drömmar brukar slå in. Att jag blev en sångare, att jag träffade dig... att jag ska få dig att betala tillbaka, det är nog ganska lätt. Så som du stönade igår är jag säker på att du inte kommer kunna hålla dig länge till. Erkänn??

- Justiiiiin! Skrek hon och reste sig upp. Skrattandes sprang hon in i badrummet och stängde dörren.

- Ha! Jag visste det! Jag hade rätt! Ropade jag från andra sidan dörren.

 


 

Konstigt och kort slut, jag vet! Men jag hinner verkligen inte skriva nu! Hoppas ni förstår!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-06-21 @ 22:45:34
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Thi

Jag förstår dig att du har mycket att göra för det är ju sommarlov!!!!.



Bra Kapitel !

Jag ville bara läsa mer och mer och mer kan inte sluta du skriver så bra ju tyckere jag. XD

2011-06-21 @ 23:28:17
Postat av: Olivia

Du måste skriva mer … ;)

2011-06-21 @ 23:52:01
Postat av: Carro

Jag vill ha mer....den är jätte bra :)

2011-06-22 @ 17:15:50
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Anonym

asgrym!!

2011-06-23 @ 14:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0