Avsnitt 24


Jag drog en djup suck innan jag nervöst knappade in hennes nummer. Efter några signaler hörde jag äntligen hennes röst igen.

-       Hej det är Chloé!

-       Heeeeej sötnos! Det är Justin. Gud vad jag saknar dig! Men vad menar du med smset? Har det hänt något? Varför kan jag inte komma?

Jag hörde hur orolig och töntig jag lät, men jag kunde inte hjälpa det. Jag satt spänt och väntade på hennes svar….


-       Ja, jag är ledsen men jag har träffat en ny…

-       VAA?

 

Jag var helt spänd i hela kroppen och kämpade för att hålla tårarna inne. Men sen hörde jag hur hon började skratta.

-       Haha nej förlåt, jag skojade bara med dig älskning! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli tillsammans med någon annan! Jag ville bara höra hur du reagera…

-       Phew! Ja då skulle du ha sett mig i verkligheten. Jag var nära på att börja gråta, erkände jag generat.

-       Naaw sötnos! Men hur som helst, helt ärligt så kan du inte komma till Sverige! Men…

-       Men…? Upprepade jag nyfiket. Vad skulle hon säga? Skulle jag få träffa henne?

-       Men jag har en överraskning till dig som jag tror att du kommer gilla.

-       Vadå? Frågade jag ännu nyfiknare.

-       Haha vem är det som är nyfiken nu va?

-       MEN BERÄTTA! Uppmanade jag ivrigt.

-       Haha okejdå… pappa fick ett jobberbjudande i USA så…

Jag kände hur hela jag hoppade till av lycka, kunde hon mena att…?

-       Vi har flyttat! Till USA! Skrek hon.

-       VAAA? Skojar du? Gud vad kul! Varför har du inte berättat något? När? Var??

-       Haha ta det lugnt! Det är liksom andra delen av överraskningen… vi har flyttat till Atlanta!

-       Skojar du med mig? Utbrast jag än en gång. Det här var för bra för att vara sant!  Chloé hade flyttat, och av alla ställen i världen så bodde hon nu bara en kvart ifrån mitt hus! Jag var så glad att jag knappt kunde sitta still. Precis när jag skulle berätta hur glad jag var så ringde någon på andra luren. Scooter… Jag kollade på klockan och insåg att jag var försenad.

-       Shit, ledsen Chloé men Scooter ringer nu och jag skulle vara vid soundchecket för tjugo minuter sen! Men gud vad kul! Jag är i Sydney just nu och det här är min sista konsert så jag kommer hem om tre dagar! Måste gå nu, men jag älskar dig!

-       Jag längtar redan, Älskar dig med!

-       Och en sista sak, du är min one less lonely girl kväll, även om du inte kan vara med mig på scenen så är du alltid med i mitt hjärta.

Sen lade jag på och sprang till konsertarenan. Hoppas Scooter inte dödar mig nu… men jag brydde mig inte speciellt mycket. Turnén var snart slut och jag skulle äntligen få träffa Chloé igen! Men nu skulle jag inte behöva åka hela vägen till Sverige för att göra det. Och nu kunde jag träffa henne varje dag.

 

Chloé:

När han sa det där kändes det som om mitt hjärta smälte. Han var så gullig! Och han verkade definitivt inte ha glömt mig… Jag kunde inte fatta att jag skulle få träffa honom om tre dagar. TRE dagar? Efter alla dessa veckor och månader av väntan och längtan så skulle jag äntligen få vara i hans famn igen, kyssa hans mjuka läppar.

Jag gick in på datorn och kollade facebook och twitter. Jag såg att Justin hade gjort ett nytt tweet för bara en minut sedan.

 

 

Jag log för mig själv och twittrade,

 

 

 

Jag loggade ut och stängde ner datorn. Runt omkring mig låg flyttkartonger och väskor. Jag hade inte orkat packa up allt men nu var det kanske dags att sätta igång. Efter två timmar var jag klar. Jag hade hängt upp alla mina kläder i min walk-in closet, men den var långt ifrån full! I min gamla garderob fick kläderna knappt plats, men den här var mycket större. Jag bestämde mig för att åka in till köpcentret och shoppa lite nya kläder. Jag hade ju inte fått några nya kompisar ännu så jag hade inte så mycket annat att göra. Men det blir nog bättre när jag börjar skolan. Det var ju bara in princip ett helt sommarlov tills dess… men jag hade ju Justin, och det räckte ju gott och väl! Jag hoppade snabbt in i duschen och bytte om till ett par jeansshorts och

en blus. Shoppingmallen låg bara någon kilometer från

vårt hus så jag gick dit. Vädret var soligt och varmt

och jag njöt över att äntligen få lite sommar efter

den kalla vintern i Sverige. Inne i köpcentret

var det fullt med folk och mitt i fanns en stor

fontän. Affärerna var så mycket roligare här

än i Sverige. Jag köpte en massa kläder på

Abercrombie and Fitch, min nya favoritaffär,

och smycken på Forever 21. Dem var billiga,

men snygga. Jag kollade runt i lite olika

affärer medan jag önskade att Jenny hade

kunnat vara här just nu, det är så mycket

roligare att shoppa med en tjejkompis.

Jag köpte en smoothie och satte mig sedan på en

Bänk i parken utanför och ringde henne. Jag hade

ju faktiskt inte pratat med henne sedan jag flyttade.

Jag hade haft fullt upp med att tänka på det nya huset

och allt annat nytt. Jenny blev jätteglad när jag ringde men sa att hon saknade mig redan och att hon hade så tråkigt att hon inte visste vad hon skulle göra. Jag tröstade henne med att jag också saknade henne och att det inte var i närheten lika kul att shoppa utan henne, inte ens i de här roliga affärerna. Hon berättade vad som hade hänt där hemma, vilket inte var speciellt mycket, och jag beskrev vårt nya hus och berättade om mitt senaste samtal med Justin. Vi bestämde att hon skulle komma och hälsa på någon vecka i slutet av sommarlovet och jag lovade att hon skulle få träffa Justin då. Hon var nog en av hans största fans, utan tvekan. Inte kanske så att hon skulle svimma när hon ser honom men det var inget snack om hon gillade honom eller inte. Hon älskade honom! Men jag kan ju inte direkt säga emot henne, jag älskade ju trots allt honom jag med, men kanske på ett annat sätt.

 

Det var ju faktiskt genom Jenny som jag hade börjat gilla honom från första början. Först hade jag inte varit särskilt förtjust i den där Justin Bieber som alla pratade om, men ju mer och mer Jenny pratade om honom så växte mitt intresse och jag började faktiskt gilla hans låtar. Jag tycker fortfarande att det finns många låtar som är mycket bättre än hans, men han är grymt duktig på att sjunga… och dansa, och spela gitarr och trummor och piano och allt var det var. Men det var inte därför jag gillade honom. Tro det eller ej så bryr jag mig inte ett dugg om han var känd eller inte, jag gillar honom för hans personlighet och för hur han är som människa. Snäll, omtänksam, rolig, jordnära… och jag måste ju erkänna att han ser helt okej ut också för den delen.


Hoppas ni tyckte om det:)
Några önskemål om vad som ska hända? Vad TROR ni ska hända? Kommentera, please?

Kommentarer
Postat av: Madde

Jättebra! Seriöst, mera! Snälla? :D

2011-04-25 @ 17:05:46
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-25 @ 17:43:49
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

Julia, du är BÄST!!!! Inte visste jag att min underbara kusin var författare;)

SNÄLLA Skriv MEER!!!!!:)♥

2011-04-25 @ 18:32:53
Postat av: Rebecca<3

Julia, du är BÄST!!!! Inte visste jag att min underbara kusin var författare;)

SNÄÄLLLAAA skriv mer!!!!!!!!!!:)♥<3

2011-04-25 @ 18:36:36
Postat av: Rebecca<3

Sry, blev visst två;) menade bara att skicka en<3

2011-04-25 @ 18:37:24
Postat av: sabbe :)

awesome. MER :D

2011-04-25 @ 18:48:10
Postat av: Anonym

MERMERMERMERMERMERMERMERMER!!!! :DDDD

Att de träffas och så, de måste träffas.

En idé:

Justin och Chloé är med varandra i typ två veckor och då vill Justin berätta om henne. Det har inte blivit några bilder knäppta, utom några få och några misstankar och så, så det är inget "JUSTINS NYA TJEJ", utan att folk tror de är vänner.



Men , då pratar Chloé och Justin om det, och Justin berättar för alla om henne på Ellen typ dagen efter eller nått för att det ska vara en intervju. När de frågar om han är singel, så säger han nej.

Då kan han säga att Chloé är bakom scenen och hon får komma ut och prata och allt, fast mest justin då men hon lite :)

Ett förslag!

DET ÄR GRYMT!

2011-04-25 @ 22:03:33
Postat av: Rebecca<3

MMMMMMMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!SNÄLLA Julia!!!<3♥:)

2011-04-26 @ 16:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0