Avsnitt 15

 

-       Hejdå Justin, tack för ikväll!

-       Tack själv… jag älskar dig!

Hon log och vände sig sedan om och gick in till hotellet. Borde jag inte ha sagt det där? Tänkte jag oroligt. Men jag gjorde faktiskt det, älskade henne… Även om vi bara hade känt varandra i en vecka. Jag avbröts i mina tankar av att min mobil plingade till.

Älskar dig med! xx Chloé


Chloé:

Dagarna gick fort och jag och Justin träffade varandra varje dag. Jag hade lite dåligt samvete eftersom jag knappt hade umgåtts någonting med min familj, men jag tror att de förstod. Plötsligt så var det lördag och imorgon var det dags att åka hem till Sverige. Jag försökte att inte tänka på det, för varje gång tanken slog mig kände jag hur det stack till i hjärtat. Kommer jag aldrig träffa Justin längre? Förmodligen inte… Jag vet att långdistansförhållanden inte brukar fungera, tänk då på att det även är Justin Bieber! Han ska åka på turné om några dagar och ska vara borta i tre månader. Och jag ska vara hemma i Sverige, och gå i skolan som vanligt. Det bästa vore om vi bara glömmer varandra… men det kommer aldrig att gå! Jag kommer aldrig att kunna glömma Justin och dessa dagar som vi har spenderat tillsammans. Detta är absolut mitt livs bästa resa!

Sista kvällen bestämde jag och Justin att vi skulle träffas vid stranden i solnedgången, precis som första kvällen. Vi satt på stranden i flera timmar och bara pratade om allt mellan himmel och jord.

-       Jag har en sak till dig… sa Justin och log blygt.

-       Vadå? Utbrast jag ivrigt.

Justin började skratta och skakade på huvudet.

-       Vadå? Vad är det som är så roligt? Frågade jag.

-       Nej, inget. Du är bara så himla söt när du är sådär nyfiken. Sa han och kysste mig på pannan. Sen tog han fram någonting ur bakfickan och gav det till mig. I handen höll han en liten fyrkantig ask.

-       Justin, började jag, jag har ju ingenting till dig.

-       Öppna bara! Sa han ivrigt.

Jag öppnade asken och inuti låg ett guldhalsband med ett hjärta och en nyckel. I hjärtat stod det inristat: ”the key to my heart”. Jag visste inte vad jag skulle säga.

-       Justin, det är jättefint! Utbrast jag och kastade mig i hans famn.

Men sedan tittade jag upp på honom.

-       Men jag kan inte ta emot det här…

-       Varför inte? Gillar du det inte?

Frågade han oroligt. Jag visste att jag skulle ha köpt dem där örhängena istället…

-       Sccch! Sa jag och lade ett finger över hans mun. Det är bara det att… jag har inget att ge tillbaka, sa jag dystert och tittade ner i marken.

 

Justin lyfte upp min haka så att han kunde titta in i mina ögon.

-       Chloé, jag har redan fått allt jag kan önska mig... Jag fick träffa dig!

 

Jag kände hur mina ögon fylldes med tårar.

-       Åh Justin! Jag vet inte vad jag ska göra när jag inte kommer att kunna träffa dig längre! Vet du hur mycket jag kommer att sakna dig?!

-       Älskning, snälla gråt inte! Sa Justin och höll om mig och kysste min kind. Säg inte sådär, klart vi kommer träffa varandra igen! Det kommer kanske bara dröja ett tag… men jag så fort jag är klar med min turné och när du har sommarlov så lovar jag att ta första bästa flyg till Sverige för att träffa dig.

Jag log och kysste honom.

-       Men det är ju ändå inte samma sak, viskade jag. Jag önskar att jag hade kunnat träffa dig varje dag…

-       Jag med! Men vi får göra det bästa av saken. Jag lovar att ringa eller smsa dig varje dag. Kan du lova mig bara en sak?

-       Vad som helst!

-       Glöm aldrig mig…

-       Åh det kommer jag aldrig göra! Om det är någon som skulle glömma någon är det väl du! Du kommer ju att åka jorden runt och träffa miljontals människor och en massa söta tjejer och…

Nu var det Justins tur att avbryta mig. Han tog mina kinder i sina händer och kysste mig passionerat.

-       Hur ska jag kunna glömma världens vackraste och mest underbara tjej? Viskade han i mitt öra.

Jag log och kände mig alldeles varm inombords.

-       Tack Justin, sa jag plötsligt.

-       För vadå? Frågade han fundersamt.

-       För allt… för att jag fick träffa dig och lära känna dig. Du är… , jag kom inte på rätt ord, så jag kysste honom istället. Han besvarade kyssen och lade händerna om min midja. Jag blundade och glömde bort allt annat runt omkring mig. Det enda jag tänkte på var Justin.

-       Jag är…? Sa Justin och flinade när vi hade avslutat kyssen.

-       Hm… sa jag och låtsades fundera. En idiot? Njaa, skitstövel kanske? Eller snarare kanske en…

Justin satt och skrattade åt mig.

-       Vänta, vänta! Jag tror jag har det! Utbrast jag. Vad sägs som alldeles alldeles underbar?

-       Det låter bra tycker jag, skrattade Justin och kysste mig igen.

Gud var jag kommer sakna honom. Hans skratt, hans leende, hans kyssar…

 

Justin:

Jag kramade om henne en sista gång och viskade i hennes öra.

-       Jag älskar dig Chloé, och jag kommer aldrig att glömma dig!

-       Jag älskar dig med, sa hon och sedan vände hon sig om och gick. Jag såg hur hon torkade bort en tår som rann ner för hennes kind.

Vad har jag gjort? Tänkte jag. Varför lät jag mig själv falla för den här tjejen? Jag skulle lyssna på Scooter och Usher som rådde mig att hålla mig undan från tjejer. Nu kommer jag ju aldrig kunna släppa tankarna från henne.  Hur ska jag kunna sjunga ”That should be me” eller ”One less lonely girl” på scen utan att börja tänka på Chloé? Jag kan bara se framför mig hur jag står där framme på scenen, framför tusentals fans och börjar gråta när jag sjunger…

Men hur kunde jag stå emot den här tjejen? Jag älskar allt med henne. Hennes vackra leende, hennes ljusa lockiga hår, hennes nyfikna ögon när jag ska berätta någon överraskning, hennes härliga skratt när hon berättar något skämt, hennes kropp, hennes läppar mot mina när vi kysser varandra… Hon är allting jag någonsin hade kunnat drömma om, och nu kommer jag kanske aldrig kunna få chansen att träffa henne igen. Nej, jag måste bara träffa henne igen! På ett eller annat sätt…


Vad tyckte ni? Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-10 @ 15:54:34
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer mer gryyym <33 aah <33

2011-04-10 @ 17:32:45
Postat av: sabbe

herregud va grymt du skriver !!! meeer :D snart hoppas jag :D

2011-04-10 @ 17:43:40
URL: http://sabiinaeklund.blogg.se/
Postat av: Madde

Snälla en till idag, snälla annars kommer jag dö, seriöst dööööö!

2011-04-10 @ 19:17:28
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0