Avsnitt 12


Skadad? Tänkte jag… Var det mig de pratade om? Vad hade hänt egentligen? Det ända jag mindes var att jag stod på bräden och i nästa sekund blev allting bara svart. Jag öppnade ögonen och försökte resa mig upp, men det gjorde alldeles för ont. Hela huvudet skakade och jag höll handen på pannan och kände att jag var omplåstrad. Sen såg jag Justin. Han grät.

-       Justin… viskade jag svagt. Han titta upp och såg att jag hade vaknat.

-       Åh, Chloé du är vaken! Utbrast han och kramade om mig hårt.

-       Aj! Sa jag.

-       Åh förlåt! Har du ont? Jag var så orolig. Jag trodde att du aldrig skulle vakna.

Nu stod även mamma, pappa, surfinstruktören och en annan man, som jag snart förstod var en läkare, runt omkring mig.

-       Min älskade Chloé, hur mår du hjärtat? Frågade mamma oroligt och jag såg att hon hade gråtit, för hennes ögon var alldeles röda och svullna.

-       Jag mår bra, försäkrade jag. Känner mig bara lite svag och har väldigt ont i huvudet.

-       Det är inte så konstigt, du har ett ganska rejält sår i pannan gumman. Brädan träffade dig hårt.

-       Hur länge var jag medvetslös? Frågade jag.

-       I en evighet! Utbrast Justin, som hade suttit tyst ett tag.

-       Nej snarare än timma, sa pappa och skrattade lite.

-       Men det kändes som en evighet, sköt Justin in.

Jag log mot honom.

-       Den här unge mannen räddade ditt liv, sa pappa och lade armen om Justins axlar.

-       Är det sant Justin? Frågade jag chockat.

-       Äsch, sa Justin blygt och kollade ner i marken. Räddade dig vet jag väl inte, jag var bara först där…

-       Nej, Justin. Vem som helst hade inte orkat simma ut i dem där vågorna och dragit upp henne och sedan hjälpt upp henne i båten. Det var väldigt modigt gjort. Tack Justin, för att du räddade vår dotter! Sa pappa och såg stolt ut.

-       Åh kom hit min räddare, sa jag och pussade honom på kinden. Han log lite generat.

 

Jag var tvungen att ligga kvar ett tag, så att jag inte skulle svimma igen. Mamma och pappa tog en kort promenad längs vattnet för att lugna ner sig lite, men Justin lämnade inte min sida.

 

-       Justin, du måste inte stanna här, jag klarar mig! Ska du inte åka hem nu? Pattie är säkert orolig och undrar var du är.

-       Nej jag stannar här. Jag ringde henne och berättade vad som hade hänt, och hon blev väldigt upprörd, och sa åt mig att stanna hos dig tills du mår bra. Och det tänker jag göra! Sa han bestämt.

-       Men jag mår bra. Du kan i alla fall gå och ta något att äta? Du måste vara utsvulten!

-       Nej jag klarar mig. Jag stannar här hos dig. Jag vill inte att någonting ska hända dig igen! Protesterade Justin. Förstår du hur orolig jag var Chloé?

-       Mm… jag antar att jag hade varit lika orolig om samma sak hade hänt dig. Och tack Justin, för att du räddade mig!

-       Så klart shawty! Jag gör vad som helst för dig!

 

Jag kramade om honom och kysste honom lätt på läpparna.

-       Men Chloé! Akta så att inte dina föräldrar ser oss, sa han och låtsades vara allvarlig.

-       Haha ja, det hade ju varit katastrof, skrattade jag och kysste honom igen.

Efter en timma började jag känna mig piggare och reste mig försiktigt upp. Vi gick mot bilen och Justin hjälpte mig till sätet och tog på mig säkerhetsbältet.

-       Justin, jag tror jag klarar det själv, sa jag och skrattade.

-       Men det tror inte jag! Sa han och satte sig bredvid mig och stängde dörren.

-       Men din bil då?

-       Bry dig inte om den! Den hämtar Kenny eller någon lite senare, sa han och log.

-       Kändisar, fnös jag. Såååååå bortskämda!

Han bara skrattade åt mig och han var så glad över att jag mådde bra. Han var så gullig som brydde sig så mycket. Jag började verkligen tycka mer och mer om den här killen…

 

På vägen hem satt jag och tittade ut genom

fönstret
Jag och Justin höll varandra i händerna men sade inte så mycket. Alla var väl ganska chockade och omtumlade efter vad som hade hänt. Jag satt och tänkte på vad som hade hänt under de senaste dagarna. Hur hela mitt liv hade förändrats sen jag träffade Justin.

 

Men nu var det inte långt kvar tills jag skulle åka hem. Jag räknade vilken dag det var och insåg att vi skulle åka hem i övermorgon redan! Vad skulle hända när jag åker hem? Kommer jag aldrig att få träffa Justin mer? Jag kände hur tårarna började rinna längs mina kinder. Jag skyndade mig att torka bort dem så att ingen såg att jag grät, men det kom bara mer och mer. Till slut satt jag och hulkade.

-       Vad är det Chloé? Varför gråter du? frågade Justin oroligt och kramade mig.

-       Nej det är inget, sa jag.

-       Har du ont?

-       Nej, jag fick nog bara en efterchock, ljög jag.

 

Vi lämnade av Justin vid hans hotell, eller rättare sagt hus, som han hade hyrt. Jag såg hur svårt han hade att lämna mig, och frågade mig lite tyst när vi sa hejdå om jag ville komma över till honom och äta middag i morgonkväll. Jag svarade självklart ja, det var ju kanske min sista chans att få träffa honom. Men jag nämnde inte det utan sa bara att jag såg fram emot det. Han log ett gulligt leende innan han vände sig om och gick in genom dörren. Pappa startade bilen och så åkte vi tillbaka till hotellet. Jag var inte sugen på mat, utan ville bara gå och lägga mig.

-       Älskning, jag vet att du är trött, men vi ville bara berätta en sak först.

-       Vadå? Frågade jag, nyfiken som vanligt.

-       Jo… din pappa och jag förstod idag hur mycket du tycker om Justin och vi har båda insett att han är en riktigt bra och snäll kille. Så vi har pratat med dina lärare och våra jobb och… har bestämt att vi ska stanna här i 4 dagar längre!

-       Vaaaa?! Nästan skrek jag. Jag sprang fram till mamma och pappa och pussade dem. Åh, tacktacktack! Ni är världens bästa föräldrar!

-       Och du är världens bästa dotter, sa pappa och log. Jag är så lättad att du mår bra. Och jag såg på Justin hur orolig han var. Du skulle sett honom när han dök i vattnet efter dig. Helt otroligt! Han måste verkligen tycka om dig!

-       Ja jag hoppas det, för jag börjar verkligen tycka om honom… Problemet är bara att han är en artist, och har massa konserter och så… så jag vet inte hur det kommer gå sen, sa jag dystert.

-       Det löser sig nog, ska du se. Gå och lägg dig nu gumman. Sov så gott!

-       Tack pappa, god natt!

Den natten drömde jag om Justin och längtade till vår middag imorgon…

 


Vad tycker ni?
Det funkar fortfarande inte att kommentera, så tills vi har fixat problemet, kommentera gärna på en av de tidigare avsnitten eller på bloggsvar:)

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Provaarr....

2011-04-06 @ 10:04:44
Postat av: Madde

Så äntligen visste inte hur jag skulle säga till er att det gick att kommentera, men nu är problemet löst.

2011-04-06 @ 16:00:40
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madde

gLÖMDE SÄGA SKIT BRA GRYMT BÄST ALLT, OCH JAG VILL HA MER. FAN DEN ASGRYMASTE NOVELLEN JU!!!!!

2011-04-06 @ 16:01:23
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

den e sjukt bra! ;D kunde inte kommertera det tidigare ;(

2011-04-06 @ 17:53:59
Postat av: .........

OMG ni e bara bäst på att skriva!!

2011-04-06 @ 19:15:27
Postat av: Julia

Tack så jättemycket för alla snälla kommentarer! Kul att det äntligen funkar:) Jag ska lägga upp ett nu o ska försöka uppdatera oftare... Och btw, det är bara jag(julia) som skriver, alexandra hjälper bara till med designen o det tekniska och så, för det hade jag aldrig klarat själv! Haha



Men vad vill ni: kortare avsnitt o uppdatering varje/varannan dag eller lite längre o kanske 3 gånger i veckan?

2011-04-06 @ 22:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0