Avsnitt 5 - The Hater



 

Chaz perspektiv:

Wow, tjejen hade verkligen förändrats enormt. Hon var rolig, snäll, söt… Jag trodde att denna veckan tillsammans med henne i samma hus skulle bli ett helvete, men där tog jag fel. Jag tittade på Angie som hade tagit upp datorn i knät igen och tittade på skärmen med en beskymrad min.

-       Problem med internet? Gissade jag.

-       Jaaaa! Funkar det inte i detta huset?

-       Jo, du vet bara inte om den magiska internetplatsen här i huset. Där den högsta uppkopplingen finns.

-       Nej men du verkar ju veta! Berätta! Snälla jag dör av facebookabstinens här borta!

Jag bara skrattade.

-       Tyvärr, men det är bara snälla tjejer som får veta den hemliga platsen… retades jag. Du måste säga dem magiska orden!

-       Snällasnällasnälla??! Snälla, söta, rara, underbara, snygg… biffiga, sa Angie och flinade, fantastiska och smarta kusin Chaz, skulle du möjligtvis kunna berätta din superhemliga hemlighet för mig??

-       Hm…. Sa jag och låtsades tveka. Okejdå, men lova att inte berätta för någon då!

-       Jag lovar! Sa hon och såg allvarlig ut. Hon var verkligen desperat efter internet.

-       Vid barstolen närmast fönstret i köket, viskade jag.

-       TACK!! Utbrast Angie och kramade mig av glädje.

Hon flög upp ur sängen, men jag hann stoppa henne innan hon öppnade dörren.

-       Och hur ska du förklara att du "inte är trött längre" då?

-       Fan också! Det tänkte jag inte på….

-       Beklagar sorgen, skämtade jag. För att vara ärlig så var jag nästan glad över det faktum att Angie var fast här på rummet. Jag tyckte om att prata med henne, hon var så lättsam. Inte som andra tjejer.

-       Vill du att jag ska gå, undrade jag medan jag hoppades på ett nej.

-       Nej, absolut inte. Nu när jag ändå inte har nåt internet, så får du vara min ersättare, sa hon nöjt.

-       Haha din ersättning till internet,,, wow jag är enormt tacksam!

-       Det borde du va, sa hon men jag märke att hon skämtade.

-       Sååå berätta lite om dig själv! Föreslog jag. Varför så angelägen att få internet? Är det någon kompis? Pojkvän kanske?

-       Nej jag ville bara prata med en av mina närmsta kompisar, Amy, som precis skulle ha landat på Bahamas.

-       Åh Bahamas, dit skulle det inte vara fel att åka!

-       Tell me abouit it! Suckade Angie.

-       Så ingen pojkvän?

-       Nope, I’m single and ready to mingle! Vi brast båda ut i skratt igen.

Efter att ha pumpat ut all möjlig information om henne, om kompisar, skola, vad hon gjorde på fritiden, vad hon brukade göra på helgerna, före detta pojkvänner etc. så tyckte hon att det var dags för min tur.

-       Haha vad vill du veta då?

-       Vad sägs som att börja med skolan? Vem är du, populära killen? Datanörden? Sportnörden? Musiknörden?

-       Hm… definitivt inte populära killen, iallfall inte bland de ”coola” på skolan. Men jag hänger med ett skönt gäng, det är väl mest jag, Ryan, Nolan, Dave och Lucas, och så ett gäng tjejer. Vi har kul tillsammans, spelar basket, tv-spel… Lite fester då och då kanske, lade han till och flinade. Men när Justin är hemma så brukar jag mest hänga med honom och Ryan. Vilket inte är så ofta. Men han kommer ju hem nu i alla fall, sa jag glatt och väntade på hennes reaktion.

-       Aa jag såg det på twitter…. Sa hon bara tyst.

-       Är du ett sånt där galet Bieberfan som börjar gråta och svimma när du träffar honom, frågade jag oroligt. Jag hade ju ingen aning om hur hon skulle reagera när jag berätta att Justin inte bara kommer hem till Canada, utan hit!

-       Haha neeeej inte direkt! Motsatsen snarare, flinade hon.

-       Skämtar du med mig? Sa jag, uppriktigt förvånad. Alla tjejer jag har träffat är ju typ helt galna i honom.

-       Ja, det är mina kompisar med, tro mig, med inte jag!! Verkligen inte jag!

-       Damn, det kommer göra Justin förkrossad, skrattade jag.

-       Vad menar du?

-       Tja, när vi bestämde att han skulle komma hit så berättade jag lite om dig…

-       Kommer han hit? Justin Bieber?? Hon såg helt chokad ut.

-       Ja, han och Ryan…? Blir det något problem? Jag frågade mamma och hon sa att det var okej, och hon trodde att du skulle tycka det var kul att träffa honom? 

 

 

Angie’s perspektiv:

-       Ja, han och Ryan…? Blir det något problem? Jag frågade mamma och hon sa att det var okej, och hon trodde att du skulle tycka det var kul att träffa honom?

Oh. My. God! Det kunde inte vara sant. Skulle jag behöva bo i samma hus som Justin Bieber?? Killen som jag hatade mest av allt i hela universum? Okej, det var kanske en överdrift, men ändå! Jag ville bara dö! Vänta tills Amy skulle få höra det här, hon skulle ju bli helt till sig… ”OMB!!!!! Vad var det jag sa?????!!! Åh jag e såååååå avundsjuk!!! IIiiiiiiihhhhhhh!!” Och det var bara en underdrift.

-       Hallå! Jorden anropar Angie!!

-       Åh förlåt!

-       Jag sa, vad är det du inte gillar med Justin?

Plötsligt kunde jag inte komma på något längre. Vad var det jag hatade med honom egentligen?

-       Eh, förutom att han är allmänt dryg, kan inte sjunga, ser ut som ett litet barn…?

-       Hahahah! Jag dööör! Du kan inte mena allvar?

-       Joo?

-       Stackars Justin… suckade Chaz och började skratta igen.

-       Vad är det som är så kul?

 

-       Jo, som sagt, när jag pratade med honom så berättade jag om dig, och förlåt men jag liksom.. typ varnade att du skulle vara lite jobbig, men det var ju innan jag lärde känna dig! försvarade han sig snabbt innan jag hann protestera. Hur som helst, och då sa han att han tyckte att du lät intressant och att han ”lätt skulle lägga in en stöt”… haha! Jag vet att det låter sjukt, men sån är Justin, han kan bara inte hålla sig borta från tjejer. Speciellt inte dig verkar det som…. Så han lär få problem du när du inte är ett fan! Det ska bli kul att se hans chockade face!

 

Jag bara satt helt tyst medan Chaz babblade på. Justin. Bieber. Var. Intresserad. Av. Mig?? Jag kunde inte tro det. Chaz avbröt mina tankar…

-       Shit, klockan är halv två! Utbrast han.

Plötsligt insåg jag att det hade inte hörts ett ljud från vardagsrummet på ett långt tag nu, de andra hade väl förmodligen redan gått och lagt sig. Hur länge hade vi pratat egentligen?

-       Jag som skulle upp tidigt imorgon bitti för att pröva på den nypistade backen. Fan! Jag går nog över till mig nu, men god natt! Det var kul att prata lite, sa han och log och kramade om mig.

-       Detsamma kusin, sa jag och log. God natt!

Och med det så gick han ut och stängde dörren. Jag sjönk ihop på kudden. Jag insåg hur trött jag faktiskt var. Men innan jag lät ögonlocken falla ihop kunde jag inte låta bli att fundera över det där som Chaz hade berättat om Justin. Kunde det verkligen vara sant? Det fanns bara ett sätt att få reda på…. Jag skulle behöva få vänta ända tills lördag. Av någon konstig anledningen kunde jag knappt hålla mig.


Kommentera pleaaase:D

Kommentarer
Postat av: Sabbe

Grymt :) mer

2012-01-19 @ 17:39:30
Postat av: Sabbe

Grymt :) mer

2012-01-19 @ 17:39:41
Postat av: Rebecca <3

BÄST!!!<33

2012-01-19 @ 17:46:52
Postat av: emmi

så grymt bra :D snälla mera! :)

2012-01-19 @ 22:03:47
Postat av: julia

BÄÄSTAA SNÄLLA SKRIV MERA FORT!!! ;DDD

2012-01-20 @ 10:37:05
Postat av: melinda

sjukt bra,men du borde skriva kapitlen längre men annars så var det sjuk bra. Du är jätte duktig på att skriva! kram <3

2012-01-20 @ 10:38:44
Postat av: Sandra

Du är jätte duktig på att skriva. Det här är den bästa novellen jag har läst. Och tror mig jag har läst många. Fortsätt skriva du äger!!!!! :D

2012-01-20 @ 10:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0