Avsnitt 28


Jag log för mig själv när jag stängde dörren. Bästa dejten någonsin!

-       Var det där Justin Bieber utanför???! Utbrast en tjejröst bakom mig och jag ryckte till. Jag vände mig om och möttes av ett välbekant ansikte.


-       JENNY!! Utbrast jag och kastade mig i hennes famn. Vi kramade varandra hårt och länge. Vad gör du här? Skulle du inte komma förrän vid slutet av sommaren?

-       Jo, men jag och dina föräldrar ville överraska dig! Plus kom igen, tror du verkligen att jag skulle klara av att vänta typ 3 månader innan jag får träffa min bästa kompis?

-       Haha nej du har rätt! Åh vad jag har saknat dig, utbrast jag och kramade henne igen.

-       Jag har saknat dig med! Det är så sjukt tråkigt där hemma nu när du har flyttat! Typ som om skolan är helt död! Men här verkar det inte vara helt dött, sa hon och höjde ögonbynen. Såg jag fel eller var det där Justin som du kysste utanför dörren?

-       Shh vänta, kom vi går upp till mitt rum, sa jag och drog med henne upp.

 

-       Du måste skämta med mig! Är detta DITT rum? Fy vad orättvist, du får flytta till USA och bo i ett så här snyggt hus med pool och allt! För att inte tala om att du dejtar ingen mindre än Justin Bieber! Utbrast Jenny avundsjukt.

-       Ja, jag måste säga att jag har det bättre här än vad jag trodde. Det enda jag saknar hemifrån är min bästa kompis.

-       Men du får i alla fall sakna din bästis i ett snyggt hus, med en *piiiiiiiiip* snygg  kille!

-       Vänta, jag har ju nästan glömt att visa det bästa, utbrast jag och öppnade dörren till walk-in closeten och log triumferat.

-       Oh. My. Freaking. God! Får jag flytta in hos dig Chloé? Skrattade Jenny och inspekterade garderoben. Det här är ju precis som i Sex and the city-filmen. Jag är inte ALLS avundsjuk, inte alls….

-       Jag önskar att du hade kunnat flytta hit, suckade jag.

-       Men nog om det här, berätta om Justin! Vad gjorde ni ikväll? När kom han hem? Berätta allt! Uppmanade Jenny ivrigt.

-       Han kom hem imorse och ringde och sa att jag skulle titta ut genom fönstret. Jag gjorde som han sa och där stod han, på balkongen…

Jenny drog ett häftigt andetag.

-       Va skojar du med mig? Åh vad gulligt!

-       Ja. Jag vet. Vi låg och prata i flera timmar och sen….

Jag fortsatte berätta vad vi hade gjort under kvällen.

 

Vi bäddade och borstade tänderna. Innan jag lade mig ner i sängen släckte jag taklampan. Jenny frågade mig en del saker om Justin och jag besvarade de flesta så gott jag kunde. Vi bestämde oss för att åka till stan och shoppa dagen därpå.

 

Innan vi stack iväg smsade jag Justin, jag hade ju faktist lovat att vi skulle träffas idag. Men nu när Jenny var här ville jag använda den tid vi hade tillsammans. Hon skulle ju åka hem om bara några dagar igen. Jag hoppas han förstod…

 

Ändrade planer, Jenny kom hit igår kväll och vi ska shoppa idag. Så kan tyvärr inte träffas idag… kommer sakna dig! Puss

Det dröjde inte länge innan min mobil plingade till. En av alla bra saker med Justin var att han var snabb på att svara på sms.

 

Okej älskning, jag förstår… Kommer sakna dig mer! Sitta här och gråta hela dagen i min ensamhet…


Usch, sluta! Nu ger du mig bara dåligt samvete! Jag lovar att du kommer klara dig. Det är ju bara några dagar! Du hittar säkert någon snygg tjej att flirta med;)


Skulle jag aldrig göra! Om jag inte bli riktigt desperat och ensam förstås… haha nej jag skojar bara;) Men var försiktig, det kan hända att någon helt random kille(jag) bryter sig in i ditt hus inatt bara för att sitta och titta på dig när du sover… som den där vampyrkillen i Twilight. Haha


Den där ”vampyrkillen” heter faktiskt Edward! My future husband…


Oh no young lady! Your future husband is going to be me! And we all know it!;)


Dream on bby…Måste gå nu, Love u


Ha det så kul! Love u 2


-       Vem smsar du med? Frågade Jenny nyfiket.

-       Justin… svarade jag och flinade. Hon log stort.

-       Ska vi dra?

-       Visst!

 

-       Vad tycker du om den här? Frågade Jenny och höll upp en vit klänning. Vi var i köpcentret, där jag hade varit häromdagen och shoppade.

-       Jättesnygg, du borde prova den! Jag puttade in henne i ett av provrummen och någon minut senare kom hon ut.

-       Den sitter perfekt! Du bara måste köpa den! Sa jag uppmuntrande.

-       Ja jag tror faktiskt jag gör det. Har du hittat något?

Jag visade upp några klädplagg som jag hade hittat och vi gick tillsammans bort till kassan. Med varsin påse i handen gick vi ut ur affären och tittade på varandra.

-       Vart ska vi nu? Frågade Jenny och tittade runt omkring sig.

-       SKOR! Utbrast båda samtidigt och brast ut i skratt.

-       Vi känner varandra alldeles för bra, skrattade jag medan vi gick bort til skoavdelningen.

Båda två provade en massa skor, både snygga och gräsliga.

-       Vem köper sånna här? Frågade Jenny och pekade på ett par spygröna högklackade skor med nitar på klacken.

-       Fråga inte mig! Skrattade jag. OMG titta, jag bara måste pröva de där! Utbrast jag och tog på mig ett par skyhöga klackar i leopard mönster. Klacken måste vara minst 16 centimeter! Jag reste mig upp och försökte gå ett par steg. Jag snavade till och var nära på att ramla men Jenny tog emot mig. Vi brast ut i gapskratt igen. Efter att ha fått en irriterad blick från den snobbiga kassörskan ställde vi tillbaka skorna i hyllan och gick fnittrandes där ifrån.

-       Vad sägs om en glass? Föreslog jag.

-       Låter perfekt! Instämde Jenny och vi gick bort till glassbaren och beställde varsin yoghurtglass med jordgubbar på.

 

 

Efter en lång dag föll båda två ner på sängen helt utmattade. Vi hade fullt med påsar i händerna. Men efter att ha tagit varsin dusch vaknade vi till igen och kände för att göra något. Jenny föreslog bio vilket jag tyckt var ett bra förslag. Under tiden jag bytte om och sminkade mig satt Jenny vid datorn.

-       Chloé! Titta här!! Utbrast hon.

-       Vad är det? Frågade jag förvirrat från badrummet.

-       Kom hit! Skynda dig!

Jag sprang in till sovrummet iklädd endast en T-shirt och trosor.

-       Vad är det?

-       Titta! Uppmanade hon och en minut senare satt jag med samma gapande mun som Jenny nyss hade…

 


Dålig uppdatering? Jag veeeet... men  massa läxor och prov och nationella i skolan nu! Men jag ska försöka bättra mig:) Och sämst bilder i know, men alla var så otåliga som tex. Rebecca, Emma och Natalie, ni vet vilka ni är;) Haha! Så jag fick skita i det och lägga ut snabbt i stället! Kanske inte roligaste kapitlet, men det kommer snart mer drama och kärlek;) Kommentera gärna om ni har några idéer eller önskemål,

 

Kramar Julia


Kommentarer
Postat av: sabbe

Mer ! älskar din berättelse !! :D

2011-05-05 @ 23:32:13
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-05-05 @ 23:46:18
Postat av: Madeleine

GRYMT ASSO! SÅÅÅÅÅÅ J*VLA BÄST!

2011-05-05 @ 23:56:14
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer :D

2011-05-06 @ 06:36:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

JÄTTE BRA!!!! :D Skriv MER!♥

2011-05-06 @ 07:22:53
Postat av: REBECCA - i will never say never

kung!

2011-05-06 @ 12:50:04
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: Rebecca<3

MMMMMMMMMEEEEEEERRRRRRRRR!!!!!! :D xD

2011-05-06 @ 17:48:14
Postat av: Sara

Grymt bra juu:))) <3

läs gärna min novell blogg också;)

http://youcaughtmyeye.devote.se

2011-05-06 @ 23:40:25
URL: http://youcaughtmyeye.devote.se
Postat av: Anonym

SKRIV MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER! :D rkt bra ^^

2011-05-07 @ 17:25:24
Postat av: Rebecca<3

Skriv mer!!!! Awesome ;D

2011-05-07 @ 18:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0