Avsnitt 13

 

-       Och jag såg på Justin hur orolig han var. Du skulle sett honom när han dök i vattnet efter dig. Helt otroligt! Han måste verkligen tycka om dig!

-       Ja jag hoppas det, för jag börjar verkligen tycka om honom… Problemet är bara att han är en artist, och har massa konserter och så… så jag vet inte hur det kommer gå sen, sa jag dystert.

-       Det löser sig nog, ska du se. Gå och lägg dig nu gumman. Sov så gott!

-       Tack pappa, god natt!

Den natten drömde jag om Justin och längtade till vår middag imorgon…

 

Chloé:

Nästa dag gick fort. Jag sov ändå till halv tolv och vaknade med en rejäl huvudvärk. Efter några tabletter och ett glas vatten blev det bättre.  Jag tog en lång skön dusch och låt vattnet bara sira ner i ansiktet. När jag var klar virade jag in mig i en vit handduk och gick ut och satte mig på balkongen.  Mamma och pappa hade lämnat en lapp där det stod att dem var nere vid poolen en stund och att jag skulle ringa om det var något. Jag klädde på mig och gick ner till matsalen för att äta lite frukost. Resten av dagen läste jag och försökte hålla mig i skuggan. Det kändes som att jag hade fått lite för mycket sol dem senaste dagarna. På eftermiddagen ringde Justin.

-       Hej shawty, hur mår du?

-       Hej, jag mår bra. Hade lite ont i huvudet men det har gått över nu.

-       Vad bra! Sa han och lät glad. Jo, ikväll, passar det att komma till

mig klockan 6?

Jag tittade på klockan och såg att det bara var en och en halv

timma kvar, men det skulle ju räcka till att göra mig i ordning.

-       Ja det blir jättebra!-       Bra, då kommer n bil och hämtar dig strax innan. Puss! 

-       Okej hejdå, pusspuss!

Så fort jag lade på öppnade jag garderoben för att

bestämma vad jag skulle ha på mig. Jag provade en massa klänningar, men ingen passade bra. Till slut hittade jag en klänning som kändes perfekt. Jag valde mellan högklackat eller ballerina skor. Det fick bli ballerina skor, det var bekvämast. Sen fixade jag håret och sminkade mig och sprutade till sist på lite parfym. Jag tittade på klockan och  såg att den bara var halv 6. Jag satte mig vid datorn och loggade in på facebook och twitter. Jag ögnade genom alla nyheter och spärrade plötsligt upp ögonen. Jag måste se i syne! 50 000 nya followers på en dag! Hur kunde det vara möjligt? Tänkte jag förvirrat. Sen hittade jag förklaringen, Justin…

 

Everyone follow @ChloeJohnsson – She´s such a cute and nice person

 

Jag skrattade för mig själv, hans fans gjorde verkligen allt han bad om! Han hade även skrivit för några dagar sen:

 

Having so much fun here in miami! Had a nice day out scuba diving with a friend. Even saw a shark! #swag

 

Jag tittade på klockan och flög upp från stolen. Bilen som ska hämta mig är här om 1 minut! Jag tittade mig i spegeln en sista gång och tog min mobil i handen. Jag ropade hejdå till mamma och pappa och sprang sedan ner till receptionen. Utanför stod en svart bil och bredvid den stod Kenny och vinkade till mig. Han öppnade bildörren och jag steg in och satte mig i baksätet. Några minuter senare var vi framme. Jag steg ur bilen och knackade på dörren. Dörren öppnades och där stod Justin, lika snygg som vanligt.

-       Hej välkommen, log han. Vad fin du är!

-       Tack, du med!

Han tog mig i handen och visade runt mig i huset. Det var gigantiskt och inredningen var lyxig. Han tog med mig ut till poolen och där ute hade han dukat ett bord med en massa levande ljus.

-       Aaw vad fint du har gjort!

-       Tack, sa han lite blygt. Kom nu, innan maten blir kall!

Vi satte oss och åt jättegod mat, som Justin hade låtit hans kock laga.

-       Du är verkligen söt ikväll!

-       Du har redan sagt det Justin, skrattade jag.

-       Haha men det går inte att säga för många gånger!

Vi pratade och skrattade och kunde inte sluta titta varandra i ögonen. Hans vackra ögon och leende fick mig verkligen att smälta. Jag kände mig så avslappnad med Justin. Hur kunde jag ha sådan tur att jag träffade honom? Han tog min hand och gav mig ett gulligt leende. Det kändes som jag var i en film, det var så romantiskt!

 


Nu kan man äntligen kommentera igen! Tack för alla snälla kommentarer, vill bara fortsätta skriva då:)

Men en fråga: kortare avsnitt och oftare uppdatering eller ungefär som det är och uppdatering 3-4 gånger i veckan?

Kommentarer
Postat av: Anonym

lika långa avsnitt två per dag <3

2011-04-07 @ 05:27:31
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-07 @ 10:33:22
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

lika långa avsnitt två per dag!!!

2011-04-07 @ 17:59:51
Postat av: Madde

Det känns bäst för dig! Men helst att du iaf håller uppdaterat så det är fortfarande inte dött. Men meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-07 @ 21:46:50
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jätte bra! längtar jätte mycket till nästa!

Min JB novell: Biberfiever.blogg.se

2011-04-08 @ 13:33:57
URL: http://biberfiever.blogg.se/
Postat av: Elise

längre å 3-4 ggr ;)

btw super bra! :D

2011-04-08 @ 17:08:11
Postat av: Mellie

Gör du länkbyten med andra novellbloggar? :)

2011-04-09 @ 13:23:10
URL: http://modeapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0